In welke landen steekt zelf vuurwerk af?

Ik heb ooit gehoord dat ze in een land zelf geen vuurwerk afstaken, maar dat dat werd afgestoken op een evenement. In nederland steken we wel zelf vuurwerk af. In welke landen nog meer?

Toegevoegd na 1 minuut:
*In welke landen steekt men zelf vuurwerk af?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke dat zou jammer zijn XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad!

Antwoorden (3)

http://www.vuurwerktraditie.nl/index.php/publicties/columns/11-vuurwerkgebruik-in-europa-een-reactie

Ik denk dat hier het antwoord op staat dat je zoekt. Blijkbaar mag in veel Europese landen door particulieren vuurwerk worden afgestoken, maar vaak wel op andere data dan in Nederland.
Consumentenvuurwerk is in zo goed als heel West-Europa op bepaalde dagen in het jaar toegestaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de duidelijkheid: alle landen die op dat kaartje een kleur hebben staan consumentenvuurwerk dus toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord. mooie link. Dit zocht ik. Er mogen dus wel in andere landen door consumenten vuurwerk worden afgestoken. thanks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja blijkbaar wel, maar zoals je ziet in Oost-Europa weer veel minder!
in thailand hebben we zelf vuurwerk afgestoken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Frankrijk op de camping, op 14 juli (quatorze juillet), de nationale feestdag: alle kinderen (in groepjes onder begeleiding van een volwassene) mochten (licht) vuurwerk afsteken. Bij het zwembad werd door ouderen het zwaardere vuurwerk afgestoken: erg leuk.