Darbuka, dat is een slaginstrument. Lijkt op een Djembé.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De saz is een Turks snaarinstrument, ook wel bekend als ‘langhalsluit’. Een andere naam voor saz is baglama. De saz heeft drie rijen stalen snaren en gebonden fretten. Deze fretten zijn verschuifbaar. In vergelijking met een westers instrument heeft de saz vijf extra fretten op een hele octaaf, waarmee je de typische Turkse toonladders kunt spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de Zurna

Toegevoegd na 3 minuten:
of de tzouras
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De KEMENCE, de turkse viool, verder nog de BAGLAMA, een tokkelinstrument, net als de KANUN. Als blaasinstrument de turkse herdersfluit, ofwel de KAVAL, een uit hout gesneden fluit.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry, ik moet nog even oefenen met het kopiëren van afbeeldingen, dus helaas alleen maar tekst.