Hoe haal je krassen van een cd of dvd weg?

Als dit mogelijk is dan hoor ik dat graag. Het gaat om kleine krasjes, niet hele grote. Als er een oplossing is voor grote wil ik het ook graag horen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Een beetje koperpoets (1 minuut poetsen met zachte doek) schijnt te helpen tegen krasjes op de CD.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Daar doe je niets aan. Je kan heel lang gaan poetsen met een doek, zo dat de braam, op de rand van de kras minder wordt, maar weghalen lukt nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tijdje geleden was het mogelijk om CD's te laten herstellen bij de Videoland. Dat heb ik een aantal keren laten doen en het resultaat was erg goed.
Of ze dit nu nog doen en of het bij alle filialen mogelijk is, weet ik niet. Je zou eens kunnen bellen naar een vestiging bij jou in de buurt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog een tip, niet helemaal een antwoord op je vraag, maar wellicht handig: Als een CD- of DVD speler een schijf haperend afspeelt zou je kunnen proberen om de schijf te rippen op je computer.
In veel (niet alle!) gevallen kan je de kopie van het bestand dan gewoon probleemloos afspelen op de computer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zie mijn zoon regelmatig zijn cd en dvd met zilverpoets poetsen, ook om de krasjes weg te halen, hij zegt dat het wel gaat ..
zilverpoets en koperpoets..probeer dat eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry, tegelijk hetzelfde antwoord gegeven (-;
Als uiterste redmiddel kan je nog altijd met een beetje tandpasta op een papieren doekje van binnen naar buiten vegen.
Had dit gedaan op mijn ps2 spel wat het niet meer deed en deed het niet na wel weer!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schijnt bij Dixons etc. een speciaal poleermiddel te kunnen kopen om kleine krasjes weg te poetsen. Ik weet niet of het werkt (heb wel eens gehoord dat een speciale 'whitener' tandpasta (voor witte tanden) ook goed werkt). Succes ermee!
Irene