Hoe komt Trouw erbij Limburg als buitenland te bestempelen?

Ik vraag dit serieus dus aub geen grappen, ook niet over Friesland.
Is dit met een bedoeling of is het een vergissing, humor??

http://twitpic.com/2z7fxi

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Hierdoor:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Limburg_%28Belgische_provincie%29

De provincie Limburg is een van de vijf provincies van Vlaanderen en een van de tien provincies van België.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zal overigens wel een foutje zijn. Hij komt immers uit Kerkrade, Limburg Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk een vergissing. Een grapje van een redacteur dat men vergeten is te verwijderen. Maar humor is het wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraagt serieus te reageren op een grap. Dat is knap lastig.

Maar zo komt trouw er dus op... Een grappenmaker actief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze opmerking zal zijn oorzaak in het verleden hebben: Limburg is als laatste aan het koninkrijk der Nederlanden toegevoegd.
(De antillen behoorden bv eerder bij het koninkrijk der Nederlanden dan Limburg!)

Om bovenstaande reden wordt inderdaad nog wel eens gezegd dat Limburg 'buitenland' is, wat natuurlijk onzin is.
Het is gewoon de laatste plek van het koninkrijk dat bij Nederland is gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het een verwijzing is naar de geboorteplek van degene die de hele zaak aanhangig heeft gemaakt, namelijk Geert W. Ik ken de inhoud van het artikel niet, maar misschien dat Trouw hiermee toch een klein steekje naar G. Wilders wil geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederlands Limburg onderscheidt zich van andere provincies,onder meer doordat de CdK gouverneur heet. Belangrijker is dan de Provinciale Staten van Limburg binnen de provincie het Limburgs Parlement wordt genoemd. Zie het bewijs op de regionale TVzender. Conclusie: Limburg is anders en wil dit graag laten blijken.