Hoe ziet een artikel van het tijdschrift 'Science' er uit?

Ik ben geïnteresseerd in het Engelse tijdschrift 'Science. Hoe ziet de gemiddelde pagina van het blad er uit? Zijn het zwart-witte essay's of is het wat kleurrijker? Is er bijvoorbeeld een digitaal proefnummer beschikbaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Hoe het er exact uitziet heb ik even niet voor ogen, zou het wel een keer kunnen opzoeken. Studeer je? Dan kan je via je universiteit gewoon kijken. Typ in scholar een artikelnaam of science in en open het via je universiteitsaccount. Ik vermoed dat een particulier abonnement vrij prijzig is. Het is een gerenommeerd peer reviewed journal, dus een abonnement is duur. Een losse editie zal mogelijk al voor een paar tientjes beschikbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens aanvullend, tegenwoordig gaat de verspreiding van journals normaalfilm digitaal. Abonnees zullen wel gedrukte editie krijgen, maar dat zal beperkt zijn (misschien vijf kopieën voor de ub en een tiental voor de medewerkers). De distributie is voornamelijk digitaal, je zou eventueel een pdf editie kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je antwoord! Nee, (helaas) studeer ik nog niet. Ik had ook gekeken naar de prijs voor een abonnement en dat was, zoals jij al noemde, nogal duur. Ik zal nog een paar jaartjes moeten wachten :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens zullen veel artikelen uit Science niet zo makkelijk leesbaar zijn, enige achtergrondkennis is vaak noodzakelijk (zeker als er ook nog een lading complexere statistiek bij komt kijken). Dus wat betreft is het misschien ook handig om alleen te focussen op dingen waar je al iets van weet. Wel is het zo dat veel artikelen na verloop van vrij toegankelijk zijn, dus als je een specifiek artikel wil lezen kan je dat even via scholar vinden. Mocht je in een universiteitsstad wonen dan kan je ook een keer in de universiteitsbieb kijken.