Sluikreclame op TV is verboden. Waarom wordt het dan wel toegestaan door hoge media aandacht reclame te maken voor musicals?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Het beste antwoord

Sluikreclame is met name verboden bij de publieke omroep.
Bij de commerciële omroepen is het meer regel dan uitzondering dat er voor, na en tijdens de uitzending ''gewone'' reclame maar zeker ook sluikreclame is. Dit geldt zeker ook voor musicals. Albert Verlinde kon vandaag weer ongegeneerd zijn eigen musical 'Legally Blonde' promoten, zonder een cent reclame te betalen.
Onder het mom van hot-entertainment-nieuws krijgen alle nieuwe musicals voldoende gratis aandacht.
Bij de publieken ligt dat wat anders, getuige de ophef die het CDA en de SP maakten bij de zoektocht naar Mary Poppins, inclusief de (gratis) promotie van deze Van den Ende-musical en de onduidelijke bestemming van de opbrengst van de sms-stemming.
De AVRO zal het zo niet meer (mogen) doen, maar sluikreclame zal ook bij de publieken aanwezig blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Musicals worden toch wel beschouwd als culturele uitingen en niet zo zeer als commerciele producten.
Dat de musical populair is in Nederland is dan mooi meegenomen; dat wel natuurlijk......

Toegevoegd na 2 uur:
Primair wordt een musical beschouwd als een creatieve, culturele performance.
Dat het commercieel gezien veelal geslaagd genoemd kan worden is fijn voor een ieder die er bij betrokken is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een musical geen commercieel produkt? Ze worden wel aan de lopende band gemaakt en echt niet uit liefdadigheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eens met diegene hierboven (ik zie geen naam staan)
Ik zie soms wel degelijk sluikreclame op tv, maar in iedergeval musicals zijn denk een uitzondering omdat dat niet echt producten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zo goed als een pot pindakaas een produkt is, is een musical dat ook. Je kunt reclame maken om de consument aan te sporen een pot pindakaas van een bepaald merk te kopen en je kunt ook reclame maken om de consument een kaartje te laten kopen voor een bepaalde voorstelling.
Maar Calvé moet er voor betalen en bij de omroepen doen ze het graag voor niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens met diegene hierboven zonder naam ;)