Wie kan mij een goede bovennatuurlijke of science fiction achtige serie aanraden?

Ik hou van series als Lost, Heroes en The 4400. De laatste is helaas afgebroken en de eerste twee zijn helaas aan het einde van hun seizoen aangekomen.

Ook series als Buffy en Charmed vind ik leuk. Waarschijnlijk dat ik series met als thema het bovennatuurlijke dus leuk vind.

Wie kan mij nog meer series in deze categorie (en van kwaliteit!) aanraden? Hoeft niet per sé een nieuwe serie te zijn.

Iedereen bedankt voor de vele tips!!! :-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.9K

Het beste antwoord

Doe deze maar. Leuke miniserie.
Als de link je niets zegt, moet je het maar zeggen...
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Star Trek: Voyager, grotendeels door "Seven of Nine" ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
En dan helemaal die serie 'The Borg'....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt relevant. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De film V ! Over wezens met de gesssspleten tong . ssssss
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whoa die was ik al bijna weer vergeten! Weet nog dat ik die serie ontzettend eng vond als kindje.
De verfilming van het gelijknamige boek "The stand", van Stephen King (miniserie). Maar eigenlijk moet je eerst het boek lezen. De Nederlandse vertaling heet "De beproeving". Een soort combinatie van SF (of eigenlijk fantasy) en bovennatuurlijk. Staat hoog in mijn boeken-top drie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The X-files.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede inderdaad :-)
Ik ben tegenwoordig weer helemaal into star trek. Ik kijk nu de oude serie maar alle series zijn leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Star Trek, met name the Next Generation en Voyager series vind ik erg goed.

Maar X files, Twin Peaks, Medium en op dit moment op SBS6 The Mentalist (donderdags 21.30 uur) zijn ook erg leuk.

The Lost Room die hierboven genoemd wordt is ook een hele mooie en er zijn buiten series ook erg mooie films in dit genre.

Ik noem: Dragonfly, The butterfly effect, White Noise, Deja Vu, K-Pac, Constantine en verder kan je ze in de rechterkolom in mijn weblog vinden ;)

Veel plezier met kijken ! En goede tips zijn bij mij natuurlijk ook altijd welkom want ik hou ook erg van dit genre.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk Star Trek.
Will Smith speelt in een aantal SF films die bijna allemaal leuk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Twilight Zone.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Supernatural.. maar wel vanaf episode 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet 4400 gewoon op DVD kopen. Kun je 'm helemaal bekijken. Hele serie is nu te koop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk zelf vaak naar Ghost Whisperer, dagelijks op Net 5.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als hierboven kan je Ghost Whisperer ook aanbevelen en het is vooral leuk als je het vanaf de eerste seizoen heb gevolgd. Het is een erg spannende serie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Smallville, over de jonge jaren van Superman.
2. Dollhouse, over programmeerbare mensen.
3. Supernatural, over 2 broers die bovennatuurlijk kwaad bestrijden.
4. Journeyman, over een man die op en neer tussen heden en verleden reist.
5.Birds of Prey, over de kinderen van Batman, Catwoman en Batgirl.
6. Terminator The Sarah Connor Chronicles, serie die zich afspeelt tussen film 2 en 3.
7. Kyle XY, over een jongen van rond de 16 die gevonden wordt in het bos en die helemaal niets weet. Wel is hij superintelligent en heeft bijv. geen navel.
8. Battlestar Galactica, de nieuwe versie, over de overlevenden van een ruimte oorlog die op zoek zijn naar de Aarde.