Waarom zijn reclames van wasmiddelen zo nep?

De monden bewegen overdreven en alles wordt zo enorm nep nagesynchroniseerd. Maar waarom, wat wordt daar mee bereikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.3K

Het beste antwoord

het is onderzocht dat op deze manier de reclame goed blijft hangen.
Er zijn verschillende reclames die goed blijven hangen bijvoorbeeld met humor of irritante reclames. Wasmiddelreclame is een voorbeeld van de laatste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Maar wat vaak zo is, mensen onthouden de grappige reclame, maar weten vervolgens het merk niet meer. Neem bijvoorbeeld de reclames van 'Even Apeldoorn Bellen'. Iedereen kent die wel, maar als je vervolgens vraagt: wat zit er in Apeldoorn dan? dat weten veel mensen vervolgens niet :P

Andere antwoorden (5)

wat ze bij mij daar mee bereiken is afkeer
13 jaar geleden
In veel gevallen is het ook goedkoper om alleen een andere stem in te spreken, dan de hele reclame opnieuw op te nemen met andere acteurs etc.
Maar ik ben het met je eens, het klinkt verschikkelijk.
Kimath
13 jaar geleden
niet alleen van wasmiddelen, ook andere reclames die ik in nederland heb gezien, zie ik hier terug.
heel irritant , maar het product moet aan de man gebracht worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze zijn gewoon nagesynchroniseerd vanuit het Duits. Wat ermee bereikt wordt is dat ze niet speciaal een Nederlandstalige reclame hoeven te schieten. Winst...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan denk je dat het echt werkt maar dat doet het niet