Hoe kan het dat een nieuw kanaal als Sci-Fi Channel bij Ziggo wordt uitgezonden in het armzalige 4x3 terwijl bijna alle series 16x9 breedbeeld zijn?

deze vraag geldt trouwens voor 75% van alle aangeboden zenders in het Ziggo digitale pakket....

Uiteraard wil ik niet dat een serie die origineel in 4x3 is opgenomen (klassieke Star Trek bijvoorbeeld) onder en boven wordt afgeknipt zodat ie breedbeeld vullend wordt. Twee zwarte balkjes aan de zijkanten zijn tijdens die uitzendingen natuurlijk geen probleem.

Maar waarom ze (de nieuwe) Battlestar Galactica in het oude 4x3 formaat uitzenden (de zijkanten "eraf knippen dus") terwijl deze serie via de torrent sites in haarscherp High Definition breedbeeld is te downloaden, daar kan ik niet bij.

Heb een vermogen uitgegeven aan een breedbeeld set, een HD kabel decoder met zo'n beetje alle optie pakketten, een Dolby geluidsysteem.

Eindelijk een goed kanaal erbij, zit ik verdorrie WEER in 4x3 te kijken...

Oja, en het ligt niet aan de instellingen van mijn decoder en televisie, deze zijn echt allemaal goed...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (2)

Ik denk dat veel SciFi series opgenomen zijn in een tijd dat je nog geen breedbeeld had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er ook aan welke decoder je hebt en wat voor instellingen je erop hebt staan. Je kan zo bij jezelf kijken wat het beste past. Sommige mensen hebben een hekel aan zwarte balkjes aan de rechter en linkerkant.

Ben je ontevreden over Ziggo?