Wat is powned?

Steeds vaker kom ik de term "powned" tegen. Wat is dit eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Televisie
6.7K

Antwoorden (12)

Powned is een modewoordje dat bedacht is door de bazen van de reaguurders. Gewoon vergeten net als alle andere modewoordjes. Over een paar maanden is het verdwenen van de aardbodem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is de nieuwe zender van geenstijl .. tenminste ze proberen er een zender van te maken ..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zender moet zijn omroep natuurlijk
Het betekend iets in de richting van dat je te pakken bent genomen ofzo..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Powned is een kreet wat is bedacht door mensen met paarse broeken en vierkante brillen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit krijg je te horen als je episch gefaald hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sommigen zeggen dat het staat voor power owned (vernederd en verslagen in de overtreffende trap), anderen zeggen dat owned een keer verkeerd is gespeld als pwned (o en de p naast elkaar op het toetsenbord), en dat er daarna maar powned van is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Powned is een term bedacht door de nazi's waarvan de betekenis in de loop van de geschiedenis is vergeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Powned is bam oorsprong een verbastering van het woord Owned. Het woord komt uit het spel Warcraft waar 1 van de ontwikkelaars een spelfout had gemaakt en per ongeluk 1 van de levels Pwned had genoemd ipv Owned.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uit eigen ervaringen weet ik dat het in de online gaming wereld voor komt. Of het daar ook ontstaan is weet ik niet.
Wanneer iemand (of een team) in het spel heer en meester is, 'ownen' ze de andere persoon (of team). Dan wordt er geroepen 'owned'. Doordat het allemaal snel gaat, sluipen de tikfouten er snel in. Aangezien de letters P en O naast elkaar zitten op het toetsenbord, wordt er regelmatig powned getikt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Powned is bam oorsprong een verbastering van het woord Owned.

Het woord komt uit het spel Socom Online waar 1 van de beste spelers een spelfout had gemaakt en per ongeluk 1 van de kreten Pwned had genoemd ipv Owned.

ps:
Aangezien de P en de O naast elkaar op je toetsenbord zitten is deze fout snel gemaakt ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Powned ook wel Pwned of PWND komt af van het engelse "Powerfully Owned" dit is een veel gebruikte gamer kreet in de tijd al sinds de tijd Doom(1993) en Quake(1996). Je kreeg dit te horen als je ingemaakt werd door je tegenstander.

Tegenwoordig is dit weer in opbloei gekomen door de game "World of Warcraft" waarbij dit een heel veel voorkomende kreet is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Van oorsprong is 'owned' een hackers term voor het overnemen van een andere computer (to own) en groeide vandaar uit tot een uiting van succes over het verslaan van de verdediging van de tegenstander.
Dit is later door computer gamers over genomen. Wanneer de tegenstander met grote verschillen werd verslagen was deze 'owned'. Een simpel typefoutje (de 'p' ligt nogal dicht bij de 'o') en afkorten (je tegenstander inwrijven wat je hebt gedaan terwijl je nog aan het vechten bent betekend dat je zo min mogelijk tijd aan typen moet verspillen) maakt dat je al snel varianten kreeg.
pwnd werd later vertaalt als een 'pure own', 'perfect own' of een 'powerful own'. Als een term voor je tegenstander genadeloos inmaken. Een beetje vergelijkbaar met de term 'fugly' (f''ing ugly) en eigenlijk wordt het nu nog zo vertaalt al is het idee van een 'perfect own' tegenwoordig nogal aan het verwateren en wordt pwnd erg vaak gebruikt voor zelfs de meest marginale overwinningen (dit vaak tot grote ergernis van de meer 'old school' gamers).

In het kort: 'pwned' of 'pwnd' betekend zoveel als 'ingemaakt'.

Het is ook een nieuwe omroep die aan het publieke bestel wil worden toegevoegd en daarbij een bijzonder irritante internet vervuiling creëert om maar vooral alles te doen voor naamsbekendheid.
De naam PowNed voor de omroep betekend naar het schijnt: Publieke Omroep Weldenkend Nederland En Dergelijke (waarbij je het op die manier ook kan lezen als Pow-Ned(erland)) en is opgericht door de mensen achter GeenStijl.nl. De naam is duidelijk door het internet geïnspireerd.