Wie controleert trouwens daadwerkelijk de stemmen bij shows als X Factor? Idols? mijn Tent Is Top etc etc...

Kunnen we ervan uitgaan dat dit ECHT gebeurd? of worden we als kijker in het ootje genomen? ik bedoel ga jij controleren of het eerlijk gebeurd? Kunnen de media dit manipuleren tot wat zij willen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1K

Het beste antwoord

Het is niet voor niks dat er een jury in het programma verwerkt zit. Die beïnvloed waar mogelijk de kijkers maar natuurlijk zijn zij degenen die er 'verstand' van hebben en laten zij het niet alléén aan de kijkers over.

Waarom bleven die 2 meisjes (Whatever) zolang in het programma? Zij waren leuk voor de grappen en sensatie, zingen konden ze niet.

En wat te denken van de 1e Idols?
Heel vrouwelijk Nederland viel toentertijd voor Jim, maar wie heeft uiteindelijk gewonnen...?
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

We worden overal al in het ootje genomen, dus hier zal dat ook wel het geval zijn...

niemand die het controleert...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jawel 1 iemand..maar die geeft geen antwoord ;-)
Misschien is er wel een soort 'controle' ingebouwd maar dat is geen garantie dat er niet druk wordt gemanipuleerd.

Van de Gouden Kooi weten we dat die werd gemanipuleerd en dat de deelnemers tips en adviezen kregen. In de VS zijn er verschillende schandalen geweest met spelshows waar mensen prijzen konden winnen. In die bewuste shows was alles doorgestoken kaart.

Neem een leuk en onverdacht programma als Hell's Kitchen. Naarmate je meer afleveringen ziet ontdek je dat het elke keer hetzelfde stramien is. Er krijgen een paar medewerkers vreselijk op de kloten. De meesten gaan dan meewerken en uiteindelijk wordt het een succes. Toeval of geregisseerd? Het laatste denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het allemaal doorgestoken kaart is. Kom op zeg! De meeste mensen die kijken zijn puberale meisjes tussen de 12 en 20 jaar oud. Alsof die massaal op Lisa zouden stemmen, ze zouden dan eerder op Luigiano of Rev 'n Ross stemmen bijvoorbeeld. Ik denk allemaal dat het wel afgesproken word onderling. Wie de stemmen nakijkt? Geen idee. Ik denk bij de techniek ofzo of ..? echt geen idee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zelfs als er een notaris wordt ingehuurd, dan is dat geen enkele garantie.
Zo een notaris zegt zelf:
"Om aan je verantwoordelijkheid te voldoen, moet je de processen kunnen doorgronden. Wij denken dat dat voor ons niet goed mogelijk is bij veel programma's".
AWM
14 jaar geleden
Het is helemaal doorgestoken kaart. Gedurende de show kijken ze wie bijvoorbeeld het best past bij een bepaald concept voor een platencontract. Deze persoon wint dan.

Het 'stemmen' is alleen symbolisch. Bij de eerste kandidaat kan je 1,5 uur stemmen, tewijl de laatste pas zingt 15 minuten voor de uitslag. Ben geen wiskunde-hoogleraar, maar een eenvoudige berekening leert dat er voor de eerste kandidaat veel meer stemmen kunnen binnenkomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog nooit een notaris in beeld gezien.
En ik weet van onze club-verloting dat ook zo'n notaris de regels weet te buigen. Bij ons deden de niet verkochte loten mee, die vielen aan de vereniging, dat stond zo in de kleine lettertjes die niemand las.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk een zgn. sweepstake. Is wel een legale verloting hoor maar
komt vreemd over. Ik neem aan dat de niet-verkochte loten eigendom van de vereniging waren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, want dat kon kosten neutraal, de opbrengst ging terug in dezelfde kas ;-)
Het is een grote oplichterij. De notaris controleert het maar wie controleert de notaris? dat is het zelfde met we geven een auto weg sms auto naar .... en wie geeft je de zekerheid dat die auto word weg geven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij shows als Xfactor worden de stemmen automatisch verwerkt en opgeslagen door een soort stemcomputer. Achter dit systeem (die volgens vele niet te manipuleren is) zit een medewerker van het programma en een -onafhankelijke- notaris.

In het verleden zijn veel kijkers en stemmers genept met (live-)shows. Ook toen was er een zogenaamde notaris aanwezig. Of wij ook bij Xfactor of Idols genept worden? Ik denk van niet, maar zekerheid is er nooit....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie zegt er dat het programma te vertrouwen is ? Dat is gebouwd door een medewerker en dus gemakkelijk te manipuleren. Die notaris zit er met alle respect voor spek en bonen bij. Het zou pas helpen als een notaris met een niet te manipuleren systeem werkt. Maar dat is volgens mij een utopie.
helemaal niemand en ik verdenk ze dan van fraude. Een paar keer heb ik al gezien dat de stemming ineens omsloeg, hele avond was er een tendens, die werd dan ineens in de laatste 10 minuten gebroken. Er zijn nog veel meet tv-programma's die de boel beduvelen volgens mij. De TV makelaar verkocht huizen die niet te koop stonden aan mensen die niet eens een huis zochten bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zeggen gewoon dat het nagekeken wordt, maar niemand weet natuurlijk of het echt zo is, dus het kan echt nagekeken worden, maar het kan ook doorgestoken kaart zijn....... alles kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra mensen 0900 nummers moeten (willen!) bellen of smsjes verzenden naar viercijferige nummers dan kun je er blind vanuit gaan dat het ze om het geld en kijkcijfers (= advertenties = geld) te doen is, niet om "het talentje" op het podium.

Het is één Groot Feest Der Volksverlakkerij, en hele volksstammen trappen er al jááááren in.

Eigenlijk is het een briljante constructie om geld te verdienen...