waarom zeggen ze soms bij hart van nederland dat iemand wereldberoemd in nederland is?? dat klopt toch niet ??

echt verschrikkelijk vaag. hoe kan je nou zeggen wereldberoemd in nederland want dan kent iedereen je in nederland maar niet buiten nederland, dan kan je toch niet wereldberoemd in nederland zeggen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Antwoorden (8)

Wereldberoemde mensen kent iedereen. Het is een gezegde, wanneer iemand zegt ''Wereldberoemd in Nederland'' betekent dat dat werkelijk iedereen in Nederland deze persoon kent en dat het een van de onvloedrijkste mensen van het moment is.

Toegevoegd na 15 seconden:
*invloedrijkste

Toegevoegd na 1 minuut:
En het is SBS 6, die zeggen zoveel dingen die overdreven bedoeld zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is cynisch bedoeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zin klopt inderdaad niet echt nee, mits het een bekende Nederlander is die ook in de gehele wereld beroemd is. (bv prinses Maxima, Esmee Dentes)
Ik denk dat ze het zo noemen om uit te drukken hoe beroemd die persoon is. Mega beroemd dus... in Nederland. Maar dat is in de meeste gevallen dus niet wereldberoemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een grappige manier om aan te geven dat iemand bekend is in heel Nederland.
Niks vaag, gewoon geinig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een grapje :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is eigenlijk een vrij cynisch bedoelde opmerking. Wereldberoemd in heel Nederland betekent dat wij in Nederland deze persoon wel kennen en deze persoon een grote bekendheid vinden, maar dat hij/zij in het buitenland onbekend is.
In het buitenland heeft niemand een idee wie Patty Brard, Gerard Joling, etc zijn.
Niet te vergelijken dus met bekende Amerikaanse filmsterren die wel over de hele wereld bekend zijn.
13 jaar geleden
Om populair te doen en het kijkerspubliek aan te spreken. Het is grappig bedoeld en een deel van de kijkers zal het ook wel grappig vinden.

Ik ken de helft van de lui waar het over gaat helemaal niet, dus op mij heeft het ook de tegenovergestelde uitwerking: ik erger me er aan. Gelukkig zitten er een hoop knopjes op mijn afstandsbediening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heet ironie. Om de bekendheid van al die beeldbuiskoppen te relativeren.
Ik ken de uitspraak van jaren geleden uit een Venco reclame, misschien is dat wel de bron.