Is "Kermit" een jongensnaam?

Is de naam verzonnen toen deze kikker werd geïntroduceerd of was het al een bestaande naam?

Hmm... Ik heb het antwoord al gevonden:
Kermit de Kikker is een muppet die in de jaren 50 in Leland (Mississippi) werd bedacht door Jim Henson. Kermit is een groene muppet die lijkt op een kikker en is vernoemd naar een vriend van Henson: Kermit Scott.

Toch zullen weinigen hun zoon 'Kermit' noemen omdat iedereen je meteen met de muppet associeert! Jammer want het is een leuke naam!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Het beste antwoord

kermit is gewoon een naam, dat toevallig mooi klingt in nederland. maar kermit the frog was er eerst.
kermit is al heel lang een bestaande naam, maar sins ze de figuur er naar genoemd hebben, doet bijna niemand dat meer.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kermit is een onomatopee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eenden bij mij in de buurt snateren gewoon Kwak wakwak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En die van mij zeggen Hewey, Louis and Douwey. En in Denemarken Rip, Rep, Rob
AWM
14 jaar geleden
LOL!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar Kermit is toch geen eend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
De link werkt bij mij niet.
Kermit is gewoon een jongensnaam.