Hoelang wordt een commercial gemiddeld op de televisie uitgezonden?

Ik heb het gevoel dat ik na een jaar nog steeds hetzelfde zie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Naast hetgeen al genoemd is (budget), is het ook belangrijk mee te nemen hoe succesvol de commercial is.

Indien de reclamecampagne aanslaat, en daardoor bv. de market share vergroot tov. de concurrenten, zullen ze dit voordeel willen behouden.

Denk maar aan 'Even apeldoorn bellen' .... die campagne is al meer dan 25 jaar oud, maar hij is succesvol en iedereen weet waar je het over hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het ligt denk ik maar net hoeveel budget er is voor een commercial, dus hoe meer budget, hoe langer het te zien is op tv.
Een voorbeeld Brooks hospital for animals is een organisatie die heel erg afhankelijk is van donateurs, een tijdje geleden heb ik er twee keer een commercial van gezien op tv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan wat het budget is, de duur per reclame, en het aantal keren per dag dat het wordt uitgezonden.