is phil mcgraw een dokter/arts?

voert hij beschermde titel legitiem?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dokter

http://nl.wikipedia.org/wiki/Phil_McGraw

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.2K

Het beste antwoord

Hij is een dokter in de psychologie en behandelde o.a. Oprah zo kwam hij als gast in haar programma, en werd zo populair dat hij uiteindelijk z'n eigen show kreeg

Toegevoegd na 50 seconden:
hippo heeft gelijk hij is doctor en das geen arts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hij heeft een PhD, dus hij is gepromoveerd en een Doctor. Dat is iets anders dan een dokter (arts).
Hij is doctor in de psychologie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie alleen een master staan, dat staat gelijk aan drs. niet doctor. waarop is hij gepromoveerd van? ik kom zijn officiele titel niet tegen op wiki. er word alleen melding gemaakt van een psycholoog. het woord doctor vind ik ook niet alleen de afkorting Dr. wijst Dr. op doctor en niet op arts in de US?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de Wikipediapagina die je zelf linkt, staat: "Dr. Phil haalde zijn BA aan de Midwestern State University en zijn Masters en PhD in de klinische psychologie aan de North Texas State University."
Een PhD is een Doctor of Philosophy, en daar kun je hier meer over lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Doctor_of_Philosophy Een dokter (arts) kan dus ook een PhD hebben; als ie een opleiding heeft tot arts mag hij de titel MD voeren.
(Dit geldt met name voor de VS, in andere landen zit het weer heel anders in elkaar.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zat ook te googlelen. phd staat indd gelijk aan doctor. maar de naam bijft verwarrend icm met het werk wat hij doet... je denkt dan toch aan een echte arts die pillen mag voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, _jij_ denkt daaraan. Vanwege de makkelijke verwarring doctor-dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en de makkelijke verwarring impliceert dat meer mensen dezelfde denkfout maken. de scheiding tussen een arts en een phd is vrij groot. elke vrom van titel verwarring moet je willen voorkomen. dus dr phil als titel aanhouden in een tak van de gezondheidszorg is MI misleidend. the master at work http://www.youtube.com/watch?v=2F_R_nozd2Q