Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ik heb even voor je om de imdb.com site gekeken. Daar wordt een tv-ma guideline gegeven.

Tv-ma: Mature audience — unsuitable for audiences under 17);

A TV-MA rating means the program may be unsuitable for those below 17. This rating was originally TV-M in early 1997 but was changed because of a trademark dispute and to remove confusion with the ESRB's "M for Mature" rating for video games.[2] The program may contain extreme graphic violence, strong profanity, overtly sexual dialogue, very coarse language, nudity and/or strong sexual content.

Dus niet geschikt voor kinderen onder de 17.

Toegevoegd na 4 minuten:
Moet er wel even bij zeggen dat dit voor Amerika geldt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij was het in NL 12+, maar dat zal we aan mij liggen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou kunnen. Dit is het voor Amerika. Ha daar zijn ze sowieso wat strenger met dat soort dingen:S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12+ zou ik wel redelijk vinden, mits er dan iemand bij zit die soms wat dingen uitlegt of afzwakt.

Andere antwoorden (6)

geloof het of niet,, maar kijkwijzer heeft het bepaald op 6 jaar en ouder in nederland
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het advies van kijkwijzer is 6, 9 of 12 (afhankelijk van de aflevering). Zie hier:

http://www.kijkwijzer.nl/classificaties.php?search=extended&original_title=south+park&director=&release_year=&productietypen=&genre=&x=0&y=0

Mijn persoonlijk advies is: minstens 16 jaar! Ik zou nooit een kind van 6 naar South Park laten kijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kind van 6 snapt het waarschijnlijk niet eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad
6 of 12 denk ik, maar het zou verboden moeten zijn voor onder de 16.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zo eigelijk 16+ moeten zijn er komen sexuele uitdrukkingen in voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je in sommige gevallen de kijkwijzer even moet laten wat het is en zelf je verstand aanspreken. Het kan volgens mij nl ook per kind behoorlijk verschillen, het ene 10 jarige is het andere 10 jarige kind niet. En Southpark komt over (als je het verder niet kent) als een leuke tekenfilm maar schuwd en ontziet niets en niemand. Ik zou er eerst even zelf naar kijken zodat je een beeld krijgt van de serie en dan bepalen of het iets is wat je kind aankan en of je zelf wel wil dat je kind zoiets kijkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij 12+
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding