Zijn de survival programma's op discovery channel echt of nep?

zijn deze programma's echt of gewoon gefaked

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
5.9K

Antwoorden (13)

Ik denk altijd dat het merendeel wel echt is maar sommige situaties al wel tevoren in scene is gezet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bear grill of hoe je het ook schrijft is nep. En er is altijd wel een dokter bij hun als het slecht gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bear Grills is niet nep hij survivalt wel maar zijn cameraploeg heeft misschien wel een tent. Survivorman is wel in zijn eentje en survivalt dus ook echt. Van de andere programma's weet ik het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is allemaal in scene gezet tenzij het een documentaire is, op youtube staat filmpjes waarin je kan zien dat het in scene is gezet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bear Grylls is altijd onder leiding van een hulp team, programma's waarbij ze hetzelf filmen zijn meestal erg echt. Er zijn dan ook wat handige dingen in scene gezet maar het meeste is echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
98% van wat je op tv ziet is nep (althans: is bijvoorbeeld in meerdere takes opgenomen, kleuren zijn veranderd etc.)

Ook de survivalprogramma's zijn nep. Er is altijd een 'onzichtbare' crew aanwezig van een cameraman (en geluidsman), etc.

Ik heb ooit een soort 'making off' gezien van het survival programma van Bear Grills op Discovery, waarin duidelijk te zien was hoe een supergevaarlijke stunt werd uitgevoerd op een plek waar 'niemand ooit kwam', terwijl er op de achtergrond een drukke weg in beeld was. Het is dus nooit wat het lijkt. Een televisiemaker zal echt geen mensen opzettelijk in gevaar brengen door hen bijna onmogelijke stunts te laten uitvoeren zonder dat daar professionals of doktoren bij zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige programma's , zoals survival man, hebben geen cameraploeg en worden door degene die survivalt zelf gefilmd.
Zoals sommigen al zeiden, dat het nep is daar ben ik voor
maar je word met een bootje of een ander middel naar de plaats gebracht en ze laten dus de situatie zien wat je moet doen als dat gebeurd paar dagen geleden was er ook man and woman ofzo erop daar hadden ze geen overlevings middel om in alaska te overleven en toen kwam er dood normaal een helikopter aan vliegen die ze hadden opgeroepen oftewel het is allemaal soort van nep dus als er iets misgaat komt er een hulpmiddel aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste zijn naar mijn weten wel echt, maar het wordt survivellen moet je met een korrel zout nemen, omdat er altijd een team van artsen en specialisten klaar staat om in te grijpen. Die heb jij nou net niet bij de hand, desalnietemin zijn de dingen die erin gezegd worden altijd handig om te onthouden, want je hebt er wel degelijk wat aan als je in een situatie terecht komt....dus je kunt eigenlijk stellen dat de wetenswaardigheden echt zijn, maar het gevaar niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deels echt, deels nep... Dingen worden in scène gezet maar wel echt gedaan, vandaar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is grotendeels nep. Het is entertainment.
Het echt doen lijken is deel van het entertainment.
13 jaar geleden
Ik denk nep wand soms zie je toch dat ze iets doen om gevaarlijke dieren buiten te sluiten ofzo en dan staat die cameraman buiten het beveiligt kamp waar hij zogenaamd is in beschermt tegen leeuwen enzo
En die cameraman kan daar dan wel doorheen om te gaan slapen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is echt nep!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn geen nep progamma`s .
Wel is het zo dat zij onder begeleiding staan .
Zij hebben een tijd terug enkele haartjes van Bear Grylls onderzocht na een survival .
En daaruit bleek wel dat hij een gebrek had aan vitamines en mineralen .
En zijn gewicht was ook afgenomen .
Dus hij moet wel zijn eigen kostje bijeen zoeken .