Ik ga een lcd-tv kopen (1920x1080). Maar wat is nog meer van belang voor beeldkwaliteit? Is 50/100Hz een groot verschil? Zijn er andere zaken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Check een kieskeurig.nl, daar kan je goed vergelijken, als je eenmaal weet waar je op moet letten!

Het beste antwoord

de nieuwste TV's hebben standaard 200Hz. Ik zou zeker niet terugvallen op 50.

Verder van belang is de Full HD vs. HD ready. Omdat je 1920x1080 wil, moet je full HD nemen.

Ook van belang is de contrast ratio (de helderheid). Hoe hoger de contrast ratio, des te beter. Kies voor rond de 500:1.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik denk dat je ook eens een lijstje maakt van de TV;s die in je budget passen en dan op een review site doe pro's en de con's leest voor elk toestel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat er een dubbele H.D aansluiting op zit, en natuurlijk
ful H.D.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eerst maar eens wat voor jouw budget toerijkend is. Als geld geen rol speelt, kan je kijken welke opties je erbij wilt
100Hz is rustiger beeld dan 50 hz, omdat de beeldjes 100 keer per seconde wisselen en bij 50 Hz half zo vaak. Het kan zijn dat je bijv. bij tennis een streep achter de bal ziet bij 50 Hz, en bij 100 Hz is dat beduidend minder, of helemaal weg.
13 jaar geleden
waarom lcd??
Plasma blijft toch het beste kwaliteit beeld leveren.
Overigens laat je niet gek maken door de hype Full HD,want dat is onzin.gewoon hdmi,zorgen dat het aangesloten is met hdmi kabel (en laat je geen dure aanpreken mits die korter is dan 5 meter) en hd zender pakket hebt,ned 1 2 3 zijn gratis.
Oja ga geen beeld kwaliteit vergelijken bij de winkels,deze doen nog wel eens verbogen blu ray spelers laten uitzenden op tv's die ze willen verkopen en op de andere toestellen gewoon analoog uitzenden,tja dan kom je bedrogen thuis.

Overigens zal een plasma ongeveer 30-40 euro op jaarbasis bij normaal gebruik aan energie meer kosten.

Lcd heeft toch last van beeldmisvorming van zijwaartse kijkafstand,geeft nooit zo mooi beeld vooral met donkere uitzendingen en uitzendingen in donkere omgevind.

Wil je de roll roys onder de flatscreens ga dan voor Pioneer Plasma....en natuurlijk wel aansluiten op een hd compentabele decorder

Toegevoegd na 1 dag:
Oja laat je ook niet gek maken door full hd hype,waar je gewoon onnodig extra voor betaald.
Het is leuk als je tv groter wordt dan 107 cm en veel blu ray kijkt.
Maar met schermen kleiner dan 107 cm kan het blote oog geen verschil onderscheidden tussen hd en full hd en ook de progamma's worden niet in full hd uitgezonden dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
let goed op het contrast, moet hoog liggen, 1 miljoen of hoger raad ik u aan. Is voor beter kleur.

let op de responstijd, hoe lager hoe beter, zorgt voor de reactiesnelheid van uw tv. 3 ms of lager raad ik u aan.

Voor hd is het beter dat u een 1080p neemt en geen 1080i.

De aantal hertz is ook belangrijk, neem maar zeker 100 hertz als u een prijs van 1000 beschikt. De hertz zorgt dat uw ogen minder vermoeiend word tijdens het kijken van een film of derden. Zorgt ook voor een mooier visueel beeld op uw tv.

3D zou ik u nog afraden, het is nu 3D ready en daar bent u nog niets mee de dag van vandaag, later komen er beter versies uit. De eerste versies voor zulke stuff is nooit goed.

Let ook op dat uw tv een surround ingebouwd hebt, soms is dat niet zo, ook let ik op het verbruik van de tv maar dit is persoonlijk + led verbruikt heelwat minder dan gewone tv’s ;-)