Wie is er verantwoordelijk voor de digitale gids van ziggo?

Het valt me op dat de laatste tijd de digitale gids van ziggo niet meer klopt.Vooral bij carchannel is dit een probleem.Ik heb ziggo hierover gebeld en hun zeggen dat het aan de zender ligt.Vooral carchannel zendt iets anders uit dan wat in de digitale gids staat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.6K

Het beste antwoord

Ziggo heeft gelijk, de zender levert de content voor EPG (neem aan dat je dat bedoelt) aan. Ziggo is wel verantwoordelijk voor de doorgifte van de EPG zelf, want dat is onderdeel van het kabelsignaal. Overigens werken sommige, vooral externe digitale, tuners de informatie 's nachts bij. Als de stroom van het apparaat gehaald wordt, lukt dat niet en ook dat kan een oorzaak van verschillen zijn.

Maar het valt mij ook op dat EPG vaak niet klopt, het systeem is helaas (nog) niet perfect en dat is vooral lastig als je het gebruikt om een programma op te nemen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoals paulus811 al meld: De digitale televisie gids wordt met het kanaal meegestuurd. Deze EPG komt samen met het signaal van de zender mee en wordt niet door Ziggo of UPC onderhouden.

Mensen met Satelliet hebben bijvoorbeeld precies dezelfde fouten in de EPG (Elektronische Programma Gids) als kabelaanbieders met EPG.

De EPG wordt vaak al ver van te voren aangemaakt, als er dan toch iets tussenkomt of een afwijkende programmering, dan loopt deze al snel niet meer synchroon. Er zijn aanbieders die hierop snel inspringen, maar lang niet alle zenders doen dit helaas.