Waarom stoppen mensen niet met het meewerken aan een programma als The X-Effect op MTV, als ze dit (meewerken) heel vervelend vinden?

In dat programma ontmoet een persoon zijn of haar voormalige partner in een luxe resort. Zij/hij brengt een aantal dagen door met zijn/haar oude partner. Hun nieuwe partners kunnen in een andere kamer zien en horen wat de oude partners allemaal doen. Soms bloeit de oude relatie weer op.

Moeten ze een enorme boete betalen als ze niet tot het einde van het programma meedoen?

Voor de nieuwe partners is het heel vervelend om te zien hoe de relatie tussen de oude partners weer verbetert en opbloeit.

Er zijn nu (vrijdag 1 mei 2009) drie antwoorden gegeven op mijn vraag. Het valt mij nu opeens op, dat niemand antwoordt dat er misschien wel een heleboel opnames zijn mislukt, omdat de deelnemers afzagen van verder meedoen aan het programma. Dan zou de veronderstelling achter mijn vraag ('Niemand stopt met meedoen') gewoon niet kloppen....

Bij het sluiten van de vraag: dank voor jullie antwoorden!

Antoni
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Waarschijnlijk moeten ze inderdaad een contract ondertekenen waarin zwart op wit staat dat ze tot het einde van het programma moeten blijven. Doen ze dat niet, dan kunnen ze dus civiel worden aangeklaagd wegens contractbreuk en een flinke boete opgelegd krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij het bovengenoemde programma 'the X-effect' weten de koppels niet dat ze een ex gaan ontmoeten. Dat krijgen ze pas te horen als ze al in het resort zijn.

Echter heb ik mijn twijfels over de echtheid van dit soort programma's. Een voorbeeld hiervan is de soap 'the Hills' (ook MTV). Hiervan werd lang beweerd dat dit niet geacteerd en in scene gezet was, dit bleek wel het geval.

Ik denk dat veel programma's, ook Nederlandse, (voor een deel) in scene gezet zijn. En dat de acteurs daar gewoon voor betaald worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het na mijn mening ''NEP'' is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat als je meedoet aan het programma dat je een contract moet tekenen en als je die verbreekt moet je misschien wel een boete betalen. Ik vind het best wel een leuk programma.