Heeft iemand deze Belgisch-Turkse documentaire gezien? Weet iemand de naam of waar ik deze kan vinden?

Het ging over Turkse belgen die elke zomer terug naar Turkije gaan om daar een huwelijkspartner te vinden. Meisjes en jongens.Heeft iemand deze ooit gezien? Ik heb het vroeger op Youtube gezien, maar kan deze met welke woordcombinaties dan ook niet terugvinden.

Toegevoegd na 46 minuten:
Inmiddels heb ik begrepen dat de titel "Een visum als bruidsschat" is. Weet iemand of deze docu in het engels vertaald te zien is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk bedoel je: een visum als bruidschat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mogelijks gaat het over deze documentaire van op Canvas nl Panorama van 6/07:een visum als bruidschat.Nog te bekijken via onderstaande link
13 jaar geleden
Ik wil even op deze reportage reageren.
Ik als Turkse Nederlander schaam me dood voor dit soort mensen. Vergis je alsjeblieft niet door te denken dat alle Turken zo zijn.
Ik vind dit echt schandalig. Vooral wanneer die moeder nog eens doodleuk vertelt dat ze meisjes van 15-16 uitzoekt.
Ze doen allemaal of het doodnormaal is om "een meisje uit te zoeken".
Die jongens die praten over zuivere meisjes uit Turkije liegen en vergissen zich. Ze worden zelf links gelaten door de Turkse meisjes in Belgie, omdat ze er niet uitzien en van de "oude" stempel zijn.
De "zuivere meisjes" uit Turkije zijn niet zuiver. Elk meisje of jongen gaat in de pubertijd zijn of haar lichaam verkennen en gaat experimenteren met sex.
Ook in de Turkse dorpen, waar men in hoofdoekjes loopt.
Ik spreek uit ervaring, zelfs die hebben sex voor het huwelijk.
Ooh wat schaam ik me kapot voor Turkse mensen die zo leven en nog zulke uitspraken doen voor de tv ook.