Wat zijn de schermen naast een podium: led of nog steeds projectie?

Ik bedoel zoals bij Pinkpop.
Als het projectie is, hoe werken die dingen dan ook in vol daglicht?

11 maanden geleden
in: Televisie
TurfGraver
11 maanden geleden
Hiervoor gebruiken ze tegenwoordig led.

Antwoorden (1)

LED. LED-projectieschermen kunnen heldere en zichtbare beelden produceren, zelfs in vol daglicht. Dit komt door verschillende technologische eigenschappen van LED's (Light Emitting Diodes) en de constructie van projectieschermen.
1. Hoge helderheid: LED's hebben een hoog uitgangsvermogen en kunnen intense lichtniveaus produceren. Dit maakt het mogelijk om heldere beelden te genereren, zelfs in fel verlichte omgevingen zoals vol daglicht.
2. Achtergrondverlichting: LED-projectieschermen maken gebruik van een achtergrondverlichtingssysteem dat bestaat uit een matrix van LED's. Deze achtergrondverlichting zorgt voor een gelijkmatige en consistente helderheid over het hele schermoppervlak, waardoor de projectie goed zichtbaar blijft, zelfs bij omgevingslicht.
3. Hoge contrastverhouding: LED's hebben een hoge contrastverhouding, wat betekent dat ze in staat zijn om diepe zwarttinten en heldere witte tinten te produceren. Dit draagt bij aan de zichtbaarheid van de geprojecteerde beelden, zelfs onder heldere omstandigheden.
4. Speciale coatings: projectieschermen voor gebruik buitenshuis of in helder verlichte omgevingen zijn vaak voorzien van speciale coatings. Deze coatings verminderen de reflectie van omgevingslicht, waardoor het contrast en de zichtbaarheid van de projectie verbeterd worden.
5. Pixeltechnologie: moderne LED-projectieschermen maken gebruik van fijne pixelafstanden, wat betekent dat de individuele LED's dicht op elkaar geplaatst zijn. Hierdoor kunnen gedetailleerde en scherpe beelden worden weergegeven, zelfs bij daglicht.
SimonV
11 maanden geleden