Ha, die Rietje;

De enige echte Tarzan was natuurlijk oud-olympisch zwemkampioen Johnny Weismuller; die hoort bij Tarzan als Sean Connery bij James Bond. De meest echte Robin Hood is volgens mij Erroll Flynn geweest. Alletwee nogal uiteenlopende types (zowel de rol als de acteur) die volgens mij dan ook niets met elkaar gemeen hebben.

Toegevoegd na 5 minuten:
De beste moderne Tarzan is volgens mij neergezet door Daniel Day-Lewis. De Robin Hood-vertolking van Russell Crowe schijnt trouwens ook erg goed te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ken alleen George Bruggeman die beide rollen heeft vertolkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch nog één gevonden: Lex Barker. Deze Amerikaanse acteur leefde van 1919-1973. Hij speelde vijf keer Tarzan en één keer Robin Hood.

Toegevoegd na 11 minuten:
En zelfs ook nog een Nederlander. De musicalacteur John Vooijs was vervanger van Ron Link in Tarzan, en hij was Robin Hood in die gelijknamige musical.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1! En eigenlijk ook nog eentje voor je toevoeging!
Kevin Kostner heeft Robin Hood gespeeld.