Kan ik eisen dat een programma mij onherkenbaar maakt waarvoor ik mij voor heb opgegeven?

Ik zou mij willen opgeven voor een programma dat op tv word uitgezonden. Alleen heb ik wel als harde eis dat ik onherkenbaar wil worden gemaakt omdat ik niet geconfronteerd wil worden in mijn omgeving en nee( ik ben geen persoon dat strafbare feiten heeft gepleegd of dergelijke).

3 jaar geleden
in: Televisie
1.1K
Castle
3 jaar geleden
Ja dat kun je van te voren afspreken. Veel mensen die iets gedaan hebben of getuige zijn van iets kunnen dit doen.
SentWierda
3 jaar geleden
Natuurlijk kun je dit eisen. Maar als veel anderen die aan dit programma deelnemen wel herkenbaar in beeld willen maak je de kans wel erg klein dat ze met jou in zee willen. Programmamakers zitten er niet op te wachten dergelijke eisen van deelnemers in te willigen - behalve als er goed omklede redenen zijn.
Maak voor jezelf de afweging of het zin heeft je op te geven en deze eis te stellen.
crispy
3 jaar geleden
Dat lukt je alleen als je heel erg waardevol bent voor dat programma.

Antwoorden (2)

Tuurlijk kun je dat eisen, maar zorg wel dat het goed op papier is gezet.
Anders kunnen ze zich de afspraken achteraf zomaar heel anders 'herinneren'.
De vraag is natuurlijk of ze je dan nog in de uitzending willen hebben.
En als ze niet op je eisen willen ingaan moet je zelf de afweging maken of je nog wel mee wilt doen.
3 jaar geleden
denzell11
3 jaar geleden
Als zij niet mee willen werken aan mijn eisen, helemaal prima want ik ga ze heus niet dwingen. Maar het gaat mij erom dat ik niet wil horen dat ze akkoord gaan met mijn eis en eindstand mijn gezicht toch herkenbaar op televisie zie verschijnen.
Je kunt alles eisen maar als de programmamakers de eisen niet willen inwilligen heb je pech. Dan doe je gewoon niet mee en dat is dan een eigen keus.