Moet je Married At First Sight zelf betalen?

Married At First Sight is sinds kort weer op tv. Ik zag eerder al wat reclamespotjes voorbijkomen, maar dit is eigenlijk pas de eerste keer dat ik het zie. Moet je Married At First Sight zelf betalen? Want er zijn kennelijk ook stellen die binnen 48 uur weer scheiden... Lijkt me een dure grap.

3 jaar geleden
in: Televisie
18K

Antwoorden (1)

Nee, integendeel. In MAFS Australië krijgen de deelnemers zelfs betaald voor hun deelname. Zo krijgen ze 150 Australische dollars per dag dat ze meedoen. De verplichte persevenementen zijn onbetaald.
De mogelijke kosten van een snelle scheiding staan in geen verhouding tot de winst die het programma oplevert.
In seizoen 4 van MAFS Australië kregen deelnemers zelfs zo’n 200 Australische dollar per dag dat ze op tv zijn.
Dit was voor Sean (van Sean en Susan) zelfs de reden om aan het programma mee te doen. Tijdens de show kregen de kijkers het beeld dat de twee tortelduifjes stapelverliefd waren geworden, maar niets bleek minder waar. Na afloop vertelde Susan namelijk: “Ik wilde er eigenlijk halverwege het seizoen al uit stappen, maar Sean wilde puur vanwege het geld doorgaan. Sean sprak zijn huilende kinderen via Skype. Zij smeekten hem om naar huis te komen, en ik zei dat dat ook beter zou zijn, omdat we slechts vrienden waren. Maar hij zei ‘Nee, ik heb het geld nodig. Ik ga naar Nieuw-Zeeland in april en heb geld nodig om uit te kunnen geven'”.
SimonV
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Geld is soms zelfs de reden om mee te doen... (zie toevoeging)
Abcde
3 jaar geleden
En hoe zit het met MAFS Nederland?