In welke landen wordt de Nederlandse Nationale Wetenschapsquiz uitgezonden (evt vertaald)?

Deze quiz leent zich ook prima voor andere landen. Daar kan met deze natuurlijk kopen van de VPRO en dan nasynchroniseren en/of ondertitelen. Ik ben benieuwd waar dat al gebeurd.

5 jaar geleden
in: Televisie
2.3K
jc54
5 jaar geleden
Waarom zouden ze de Nederlandse wetenschapsquiz gaan vertalen en/of ondertitelen in het buitenland. Elk land heeft tegenwoordig zelf wetenschappers die een quiz in hub eigen taal kunnen opzetten en presenteren. Met alleen het format komen ze al een heel eind.......

Antwoorden (1)

De quiz wordt tot nu toe alleen in Nederland uitgezonden. Misschien worden er op dit moment onderhandelingen gevoerd over buitenlandse versies, maar die zijn nog niet bekend gemaakt.
Het programma is bedacht door Wim Schepens en Hein Meijers.
SimonV