Waarom hadden Henk Spaan en Harry Vermeegen destijds ruzie gekregen?

vraag het me nog steeds af,waarom zulke boezemvrienden zo ineens nooit meer met elkaar praten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
12.4K

Het beste antwoord

In december 1995 kregen de heren pas echt ruzie; Spaan was erachter gekomen dat Vermeegen een solo-contract had getekend bij Sport 7, de nieuwe zender van John de Mol en dat betekende het einde van een 20 jaar durende samenwerking. "Een erg opportunistische move" vertelde hij een paar jaar later aan VARA TV Magazine. "En (vooral) niet gehinderd door een warme vriendschap tussen ons". Vermeegen was van mening dat hij het gevoel had in z'n eentje de kar te trekken en dat hij daar uiteindelijk geen zin meer in had.

Toch hebben ze de rest van het seizoen nog afgemaakt, en na het floppen van Sport 7 kregen zowel Spaan als Vermeegen een eigen programma bij het commercieel gegane Veronica. De Regenjas van Vermeegen had aanvankelijk het meeste succes maar toen hij in 2000 besloot om daarmee te stoppen (oververmoeidheid, veroorzaakt door een goedaardige tumor) kwam Spaan weer aan zet met Studio Spaan dat vier seizoenen lang door de VARA werd uitgezonden. Erik van Muiswinkel en Diederik van Vleuten tekenden voor de komische noot met hun imitaties van bekende voetbalgezichten. Op die manier kwam Vermeegen (Van Vleuten) in 2001 weer binnenwandelen met de vraag "Wie wordt er kampioen ?". Als dat niet Feijenoord blijkt te zijn maar PSV reageert Spaan op de gebruikelijke manier waarna zijn gewezen partner een gesprek met Willem van Hanegem (Van Muiswinkel) verstoort. Tot op de dag van vandaag heeft Spaan geen contact meer met de echte Vermeegen.

Voila Barça, u vraagt wij draaien :)

Toegevoegd na 51 seconden:
ff linkie :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Die_2:_Nieuwe_Koeien