Een 'flick' is een amerikaans-engels woord voor film; het is een beetje slang/plat/bargoens, dus te vertalen met 'fillempie'.
Netflix is dus een aantal films (flicks, verbasterd tot flix) via (inter)net.
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Vanwaar de min?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik vind het een duidelijk antwoord. Dankjewel!
Castle
5 jaar geleden
+ voor het antwoord en ik denk dat er een vaste minner aan de gang is.

Andere antwoorden (1)

Netflix is een woordspeling met internet, het net.
Flicks betekent als zelfstandig naamwoord (meervoud van flick = film): bioscoop of films.
Het werkwoord to flick betekent: scrollen ('= bladeren).
Het woord flicks (bioscoop, kortweg bios) is vereenvoudigd tot flix.
In het Engels is cinema het nette woord voor bioscoop; pictures en flicks zijn volkstaal.
Zoals bios volkstaal is voor bioscoop - eigenlijk een onjuiste afkorting want het woord is: bio-scoop. Maar het woord bio heeft geen associatie met film.
Bron: Van Dale.