Komen de mensen in het TV-programma Voor de Rechter (RTL 5) vrijwillig in beeld?

Ik vraag me af waarom deze mensen vrijwillig voor de rechter willen komen op Televisie en hoe dit precies werkt. Of wordt het ze opgelegd omdat zittingen in principe openbaar zijn? Krijgen ze daar misschien veel geld voor?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Televisie
2.8K
Erna55
5 jaar geleden
In dit programma worden mensen die voor de rechter komen gevraagd of ze herkenbaar in beeld willen komen.
Zoniet dan worden ze geblurred en is de naam onverstaanbaar.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dank voor je reactie Erna. Alleen vraag ik me nog af of ze verplicht op TV komen. Ondanks het blurren, hun stem en zaak is herkenbaar en komt ook op internet (Uitzending Gemist) open voor iedereen te kopieëren en delen over het hele net.. vandaar dat ik me afvraag of ze verplicht aan dit TV-programma moeten meewerken. Weet iemand hier een antwoord op?

Antwoorden (1)

Het wordt eerst aan hun gevraagd of ze het wel willen, en dan kunnen ze zeggen of ze het wel of niet willen, of met bleurbalkje of met een vervormde stem of wat ze ook willen.