Zoek titel kinder tv-serie: intro man te paard in galop door bos, uit België? jaren '60? wie herkent of weet dit?

Is alles wat ik weet, geen namen, plaatsen anders dan man te paar in een bos. Geen cowboy type.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Televisie
2.7K
Rieneke1
6 jaar geleden
https://www.waarkeekjijvroegernaar.nl/complete-series/thierry-de-slingeraar-1967 Deze misschien?
Amadea
6 jaar geleden
Daarin wordt geen paard gereden, alleen geslingerd: https://youtu.be/2YjhNd-gTVU?list=PL-N30wlZ2KTmX1SivtoUDdn9At5En9d0j
Antoni
6 jaar geleden
Ivanhoo misschien?
Antoni
6 jaar geleden
In Nederland werd de serie Ivanhoe voor het eerst uitgezonden door de KRO van 21 oktober 1961 tot 25 juli 1964. Daarna is de serie nog enkele keren herhaald. De laatste keer dat de serie op de Nederlandse televisie was, was in 1990. In dat jaar zond de KRO van 4 juni tot 24 september 17 afleveringen uit. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Ivanhoe_(1958).
amc
6 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=uSOjyqSwyso
amc
6 jaar geleden
Bij bovenstaande link zie je de man op het paard al vroeg in het begin, bij ca. 0,22 tijd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helaas, Rieneke, niet Thierry La Ronde (zoals ik me hem herinnerde :) Fronde dus. Ook leuke serie, past in het rijtje!
Trouwens was dit niet origineel Frans fabrikaat?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja! @amc, ik wist de combinatie van muziek en ruiter te paard/bos niet meer. Dit is het antwoord: die muziek, die spannende veelzijdige intro met man te paard, allemaal! en de Vlaamse tongval waarvan ik me niets herinner.
Leuk hoor.
Bedankt, maar je geeft geen antwoord slechts een reactie. Je zou eerste zijn.
Er is een antwoord met titel, dat inmiddels wel bron met muziek+intro geeft nadat ik daarnaar vroeg.
amc
6 jaar geleden
Ik las de vraag en dacht onmiddellijk aan Zeppos, maar zag dat Irsen dit ook had aangegeven, echter wel met vraagteken,,,die wist het dus niet zeker en daar heb je niets aan toch? Daarom heb ik even een bewijs gezocht voor je en vond het niet eerlijk als ik dit als antwoord gegeven zou hebben. Irsen stond er namelijk eerder ;-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
++ @amc !!

Het beste antwoord

Bedoel je misschien kapitein Zeppos?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb je geen bronnen, link? Muziek intro? Dit is niet genoeg. @Irsen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kijk eens hier..... https://m.youtube.com/watch?v=uSOjyqSwyso
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Irsen Bingo! Ja dat is 'm, bedankt. Leuk ! Volgende keer: Alleen 'ja' of 'nee' zonder bron/onderbouwing is te weinig.
Als je het antwoord wilt aanvullen, zoals nu met een bron, klik je op bewerken en de mogelijkheid is er voor meer tekst en ook vermelding van bronnen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Duidelijk het beste antwoord!

Andere antwoorden (3)

Mijn eerste opwelling: Floris. Daar zie je Floris en Sindala samen te paard aan komen rijden

Toegevoegd na 23 uur:
Mogelijk bedoel je dan de Vlaamse jeugdreeks "Het zwaard van Ardoewaan" uit 1972. Het lukt me niet om het videofragment van de opening af te spelen, maar ik krijg in elk geval iemand op een wit paard te zien op http://www.zideo.nl/playzideo/6b34695a6d6c3973 (namelijk http://storage.zideo.eu/39738/6b34695a6d6c39736b6e325231773d3d.png ). Dat was een serie over middeleeuwse ridders. Wanneer de tweelingsbroers Huoon en Mortholt na 2 jaar terug thuis komen wacht hen een hoogst onaangename verrassing. Een vreemde plaag heeft Ardoewaan geteisterd en velen zijn omgekomen. De vader van de twee broers is dood. Bragnit, het legendarische zwaard, beslist dat Huoon de nieuwe heer van Ardoewaan wordt. Door een dom misverstand wordt Huoon vermoord. Mortholt trouwt met de weduwe en laat zoon Rohalt achter in het bos. Gelukkig wordt de kleine jongen door de boeren Orm en Rikki gered. Later wordt Rohalt tot ridder geslagen door Mortholt, moordenaar van zijn vader en getrouwd met zijn moeder. Mortholt zal echter niet aan de vloek van Ardoewaan ontsnappen.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee jammer, die is het zeker niet Amadea, dat is Nederlands en toch heel bekend (Rutger Hauer).
Overigens Floris was blond en deze ruiter was donkerharig, dacht ik.
Wel ongeveer in dezelfde tijd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor het zoeken. Mij lukte het niet om de muziek af et spelen. Maar het goede antwoord staat inmiddels bij het derde antwoord.
Misschien bedoel je de serie Ivanhoe uit 1958.

In Nederland werd de serie Ivanhoe voor het eerst uitgezonden door de KRO van 21 oktober 1961 tot 25 juli 1964. Daarna is de serie nog enkele keren herhaald. De laatste keer dat de serie op de Nederlandse televisie was, was in 1990. In dat jaar zond de KRO van 4 juni tot 24 september 17 afleveringen uit.
Antoni
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt Antoni, geweldig, in vol ornaat in het Duits? en Nederlands? de derde poging was Engels! :)
https://www.youtube.com/watch?v=2oYPl3fC4Ao
maar helaas. Is ook heel bekend, maar Engelstalig was het zeker niet.
Wel ook heel leuk hoor!
Antoni
6 jaar geleden
Jammer dat ik het goede antwoord niet wist! Ik zal mijn antwoord verwijderen. Je hebt inmiddels het goede antwoord ontvangen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderen is niet nodig! Gewoon laten staan Antoni, is een prima antwoord.
Antoni
6 jaar geleden
Oké, ik zal het laten staan.
Tijd Uilenspiegel. De intro eindigt met een man die uit het bos komt rijden

De intro vind je op YouTube
https://m.youtube.com/watch?v=beM_S1T1gp8