Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bewegen ze toch die hond Samson in "Samson en Gert"?

Je ziet hem nooit echt helemaal.En als dat al gebeurt dan wordt hij als het ware gewoon het beeld "ingegooid"
Hij zit altijd ergens op of in...
Volgens mij heeft-ie niet eens pootjes.. : )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
7.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

als je goed oplet zie je de mand altijd op een verhoging staan dat is een dubbel podium
daar zit iemand onder die samson als een hand hond pop beweegt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Ahhhh, nou is de gein er voor me af. Ik dacht tot nu toe dat ie echt was!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry dat ik je avond nu heb verpest haha
kan je nog wel slapen straks!
groetjes marion
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry Antwoordman....voor deze enorme desillusie...
en ach ja, de waarheid is hard!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk zo stil in mijn hoofd dat het waar is. http://www.youtube.com/watch?v=BDkD_J5whIY
vanaf 0:53

Andere antwoorden (4)

Samson en Gert draaien al een tijdje mee. De bewegingen van Samson gaan nog op de ouderwetse manier. Iemand die gewoon zijn hand voor de snuit gebruikt en de arm van het lijf. Als Samson zich moet verplaatsen zit er niets anders op dan hem te gooien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klapbekpoppen zijn nog een relatief jonge vorm van theaterpoppen, maar waarschijnlijk meest bekende soort bij het grote publiek omdat ze vaak voorkomen op televisie. Zo zijn bijvoorbeeld de poppen uit The Muppet Show bijna allemaal klapbekpoppen en ook in Sesamstraat wordt er veelvuldig gebruik van gemaakt. Bert en Ernie zijn misschien wel de meest bekende theaterpoppen wereldwijd, en in België is Samson een zeer beroemde bekpop.
Een bekpop wordt van onderuit of van achteruit bewogen. Hierbij bewegen de vingers van de poppenspeler rechtstreeks de mond van de pop. Wanneer de bekpop van onderuit wordt bespeeld heeft deze als overeenkomst met de handpop dat de arm van de speler meestal voor het grootste deel in de pop verdwijnt. De arm zorgt zo voor de opvulling van de pop.
Om andere delen van de pop dan de mond danwel bek te kunnen bewegen heeft de poppenspeler zijn tweede hand nodig, of er moet een tweede speler bij komen.
Dat is natuurlijk de reden dat je de hond Samson maar deels te zien krijgt. Anders wordt de persoon die eronder zit zichtbaar.
Dit filmpje is leuk om te zien hoe zo'n bekpop met de bespeelster mee beweegt: http://www.ilavanderpouw.nl/voorstellingen/villa-fantoom
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Samson is een echte hond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de nog niet zo lang geleden overleden Danny Verbiest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding