Hoe kan ik mijn format beschermen zodat anderen er niet mee vandoor gaan?

Laatst had ik het erover met een vriendin om een tv programma te bedenken. Nu heb ik een idee en zou ik dit graag voorleggen aan producenten. Hoe kan ik nou voorkomen dat zij er met mijn idee vandoor gaan zonder mij? Of zitten producenten hier helemaal niet op te wachten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Televisie
2.5K
TurfGraver
7 jaar geleden
Info:
http://www.iusmentis.com/innovatie/idee-beschermen-vastleggen/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Om je een idee te geven is dat Talpa e.v.a. een compleet team van mensen hebben die de hele dag formats zitten te bedenken en die op de MIP in Cannes proberen te verkopen... en daar wordt niet gekeken op een formatje meer of minder...

Antwoorden (1)

Zoals Turfgrafer zegt kun je een paar dingen doen. Je kunt het idee aangetekend naar jezelf versturen, maar dit houdt in tegenstelling tot wat veel mensen beweren eigenlijk nooit stand. Daarnaast kun je het laten vastleggen door een notaris of door een merkenbureau. Tot slot kun je kiezen voor een idepot. Hierbij leg je je idee online vast.