Met welk apparaat neem ik programma's op van de televisie?

Ik zoek een apparaat die TV-programma's op kan nemen, maar er staat zoveel op het www, in allerlei webshops en op marktplaatsen en er staat niet bij of je er TV-programma's mee op kunt nemen. Waar moet ik specifiek naar zoeken en wat kosten zulke dingen? We hebben geen digitale TV, dus hoeft geen luxe iets te zijn. Het gaat gewoon om programma's op te nemen van de TV met een analoge TV met een kabel. Waar moet ik op letten? Moet ik het op een DVD opnemen of zit er een harde schijf in zo'n apparaat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Televisie
6.1K
Amadea
7 jaar geleden
Met een dvd-recorder.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Juis, maar ik heb meer vragen ;)
paulus811
7 jaar geleden
Wie is je provider? Ziggo?
Pieter2011
7 jaar geleden
Zelf heb ik al jarenlang deze dvd-recorder:
http://www.marktplaats.nl/z/audio-tv-en-foto/panasonic-dmr-eh57.html?query=panasonic%20dmr%20eh57&categoryId=31
En ik gebruik hem nog steeds vaak. Hij zet de opnamen op een ingebouwde harddisk (160 GB capaciteit (36 uur XP opname - 284 uur EP opname). Desgewenst kun je die opnamen dan weer naar een schijfje kopiëren. Dat kun je dan weer, via de recorder, afspelen op je tv, of rechtstreeks op je pc bekijken.
De recorder werd ooit als beste getest, maar die dingen worden nieuw niet meer verkocht.
Pieter2011
7 jaar geleden
En wat je ook kunt doen is een tweedehands videorecorder kopen. VHS-banden zijn nog wel te krijgen.

Antwoorden (1)

Met een DVD-recorder of HDD-recorder of een gecombineerde.
Daar kan je dus een DVD mee opnemen of kiezen voor opname op de HDD.

Verkrijgbaar zijn ze amper, iedereen koopt of huurt nu een digitale (HD)decoder van zijn provider met opnamefunctie. Of als je een smartTV hebt kan je soms zo de HDD aan je TV hangen en opnemen.

Waarschijnlijk moet je zoeken op Marktplaats. Ik kan niks vinden op webshops.

Toegevoegd na 18 minuten:
Waar je op moet letten is dat de recorder dus geschikt is voor analoge kabel opname.

Maar je kan in mijn ogen net zo goed een digitale HDD recorder kopen, enige wat je moet doen is dan een kaartje kopen van je provider.

Kan je gewoon op je oude TV aansluiten, maar ook op je nieuwe platte TV als je die straks koopt.

Toegevoegd na 19 minuten:
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/tv-decoders-en-schotelantennes/m1101127277-samsung-c7140-b-interactieve-ziggo-hd-recorder-500gb.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=7
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Kan je analoge televisiebeelden wel opnemen met een HDD-recorder?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, als deze een analoge kabel tuner heeft kan dat zeker. HDD staat voor hardeschijf, niet te verwarren met HD High Definition. Als iets op een DVD kan, kan het ook op een HDD.