Een flink aantal jaar geleden won een jongen een Britse talenjacht met het lied Spirits in the sky. Wat was zijn naam?

Het was volgens mij de winnaar van één van de eerste talentenjachten. Ik kan niets vinden op internet. Volgens mij was het bij British Got Talent maar helemaal zeker weet ik dat niet meer.

7 jaar geleden
in: Televisie
1.2K
Antoni
7 jaar geleden
Dat programma heet niet British Got Talent (Britten hebben talent), maar Britain's Got Talent ((Groot-)Brittannië heeft talent (gekregen)).
Pieterke
7 jaar geleden
Klopt helemaal.

Het beste antwoord

"Spirits in the sky" is de titel van een nummer van The Smashing Pumpkins. Maar een talentenjachtzanger kan ik daar niet mee vinden.

Waarschijnlijk bedoel je "Spirit in the sky". Dat is een liedje van Norman Greenbaum. In de Britse televisieshow Pop Idol in 2002 zong Gareth Gates het in de finale, maar deze werd niet door hem gewonnen. De winnaar was Will Young, Gareth werd tweede.
Amadea
7 jaar geleden
Pieterke
7 jaar geleden
Bedankt. Ik bedoelde Gareth Gates.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hebt het twee keer over dezelfde titel, maar het zou een ander lied zijn? Wat is de andere titel?
Amadea
7 jaar geleden
Wat bedoel je, jodokus52? Ik heb het over twee verschillende liederen, met en zonder meervouds-S in de titel.