kunnen ze van de commerciële zenders niet de reclame afschaffen tussen een progamma/film enz door? net zoals bij de publieke omroepen?

Ik erger mij kapot, als ik een film wil kijken op de commerciële zenders dat er om de 15 min gemiddeld reclame is !!!
Dan zit je lekker helemaal in een film, en pats boem reclame!!vaak al na 5 min nadat de film begonnen is.

Ja ze moeten geld hebben, duidelijk!! Maar op 1,2,3 en bijvoorbeeld canvas zijn er geen reclames midden in serie/progamma/film enz..

Nou is canvas van belgie, Maargoed daar kan het ook.

Waar krijgen zij dan geld van? En als ze dat op een andere manier doen, kunnen de commerciële zenders dat toch ook misschien op die manier regelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
3K

Het beste antwoord

Canvas en Eén worden voornamelijk gefinancierd door de Vlaamse overheid. Dat is voor de commerciëlen geen optie.

Om te voorkomen dat je de reclame overslaat (en een bedrijf dus minder geld wil betalen) komt de reclame tussendoor. Zo zul je eerder geneigd zijn de zender aan te laten staan en de reclame te kijken. Dat is sinds enkele jaren ook de reden om twee programma's achter elkaar uit te zenden. Je blijft dan naar de zender kijken. Na een kwartier zit je zo ver in het programma dat je het reclameblok blijft kijken. Een paar minuten voor het einde van het programma krijg je weer een reclameblok; je blijft kijken, want je wil het einde zien. En zo ga je weer meteen door naar het volgende programma.

Commerciële omroepen willen winst maken. Dit in tegenstelling tot NL 1,2,3 en de Vlaamse zenders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

de enige inkomstenbron van commerciele zenders zijn de reclames en sponsoring van programma's. De publieke omroep krijgt overheidssteun.

Er is dus niets aan te doen en als je er wel wat aan zou doen, zouden de commerciele zenders failliet gaan.

Toegevoegd na 35 seconden:
wat ik zelf vaak doe is programma's opnemen en later terug kijken, kan ik de reclames skippen :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Publieke omroepen worden betaald via de zgn. kijk en luistergelden. Deze wordt geïncasseerd via de belastingdienst. Formeel is er sus geen sprake van overheidsteun.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk- en luistergeld bestaat al jaren niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk- en luistergeld bestaat niet meer zoals vroeger maar wordt nu gewoon uit de algemene pot gehaald dus indirect betaal je het nog steeds.
De publieke omroep krijgt via het publieke bestel staatssteun. De beschikbare gelden worden berekend aan de hand van het aantal leden van de omroep vereniging.

Voorheen waren de Nederlandse omroepen helemaal vrij van reclames; dit is veranderd.

Er zijn strengen regels voor zowel de publieke als de commerciële omroepen betreffende reclames. Deze staan omschreven in de mediawet.

Ook deze link is interessant: http://omroepdatabank.kro.nl/reclameinkomstenenovhsteun/inleidingreclameinkomsten.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee de reclame afschaffen op de commerciële zenders kan niet.
Het zit al in het woord commerciële zender. Die zenden het liefst de hele dag reclame uit. Omdat er dan niemand meer naar kijkt onderbreken ze de reclame door programma's in de hoop dat zoveel mensen de reclames toch zien. Hoe meer mensen een reclame zien hoe meer geld er wordt verdient.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een + voor je originele antwoord!
Feitelijk zendt een commerciële TV zender de hele dag advertenties uit, welke af en toe worden onderbroken voor een amusements programma of film. Oplossing; film opnemen en later kijken en bij commercials even doorspoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het antwoord wat er al staat is waar. 1,2 en 3 krijgen overheidssteun. En de rest is commercieel. Dus betalen de sponsors. Wat ik vaak doe is opnemen en later terug kijken, dan spoel ik alle reclame door. OF zet je UPC box op pauze en ga eerst de hond uit laten, douchen het huis witten, het gras maaien. Als je dat om 8 uur doet, en je gaat om 9:00 kijken, dan heb je een reclame vrije avond tot kwart voor 12. :)