Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom blijft het logo van de zender nooit staan tijdens de reclame?

Het valt mij op dat het logo altijd weggaat bij de reclame, terwijl dit toch alleen maar extra is voor een zender. Mag het niet?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Televisie
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is verplicht, staat in de media wet, om duidelijk aan te geven dat het om reclame gaat. Vandaar dat er ook eerst een reclamepingel komt. Tevens mag er geen zenderuiting te zien zijn tijdens deze reclame blokken. Kortom het staat dus in de wet dat het niet mag. Tevens mag een: Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt, maximaal 5 seconden duren en moet dit een stilstaand plaatje zijn. Zie ook mijn linkje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Waarom het weggaat weet ik niet, maar het mag wel. Kijk maar naar discovery channel. Daar staat het logo ook tijdens de reclame in beeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vlak VOOR dat de reclame begint zie je het logo al verdwijnen, je weet dan al dat je naar de wc kunt, koffie kunt zetten, of een pataje kan gaan halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat de adverteerders minder willen betalen voor reclame wanneer daar ook nog het logo van de zender bij staat. Zij willen hun boodschap zo goed mogelijk overbrengen. Ik vermoed dat de meeste zenders daarom de logo's weghalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is het zo omdat het tijd ingekocht door de reclame is. En dus alleen voor dat product is. Soort alleenrecht...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als aanvulling daarop: vaak koopt een externe organisatie zendtijd in en plaatst daar de reclames. De zender heeft op dat moment dus geen uitzending, strikt genomen en verwijdert het eigen logo uit beeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook voorkomt het dat de zender direct in verband gebracht wordt met de inhoud van de reclameboodschap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding