Waarom blijft het logo van de zender nooit staan tijdens de reclame?

Het valt mij op dat het logo altijd weggaat bij de reclame, terwijl dit toch alleen maar extra is voor een zender. Mag het niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is verplicht, staat in de media wet, om duidelijk aan te geven dat het om reclame gaat. Vandaar dat er ook eerst een reclamepingel komt. Tevens mag er geen zenderuiting te zien zijn tijdens deze reclame blokken. Kortom het staat dus in de wet dat het niet mag. Tevens mag een: Dit programma wordt mede mogelijk gemaakt, maximaal 5 seconden duren en moet dit een stilstaand plaatje zijn. Zie ook mijn linkje

Bronnen:
http://www.cvdm.nl/dsresource?objectid=642...

Waarom het weggaat weet ik niet, maar het mag wel. Kijk maar naar discovery channel. Daar staat het logo ook tijdens de reclame in beeld.

Vlak VOOR dat de reclame begint zie je het logo al verdwijnen, je weet dan al dat je naar de wc kunt, koffie kunt zetten, of een pataje kan gaan halen.

Ik denk dat de adverteerders minder willen betalen voor reclame wanneer daar ook nog het logo van de zender bij staat. Zij willen hun boodschap zo goed mogelijk overbrengen. Ik vermoed dat de meeste zenders daarom de logo's weghalen.

Volgens mij is het zo omdat het tijd ingekocht door de reclame is. En dus alleen voor dat product is. Soort alleenrecht...

Als aanvulling daarop: vaak koopt een externe organisatie zendtijd in en plaatst daar de reclames. De zender heeft op dat moment dus geen uitzending, strikt genomen en verwijdert het eigen logo uit beeld.

Ook voorkomt het dat de zender direct in verband gebracht wordt met de inhoud van de reclameboodschap.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100