Waarom staan er omroeplogo's in beeld tijdens tv uitzendingen?Eigenlijk vind ik dit vervelend. Eerder was dit niet zo.

Televisie.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Televisie
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Omroeplogo's? En wat dacht je dan van zenderlogo's? Beeldverstoring, maar dat snappen maar een paar mensen. En dan nog ondertitels die (hoog) in het beeld zitten in plaats van losse stream zodat ieder voor zich kan bepalen of hij deze in beeld wil. NPO geeft dus de grootste irritatie. Zender+Omroep. Weet je wanneer ze de logo's weghalen? Bij reclames..... http://www.telegraaf.nl/binnenland/22955883/__Verzet_tegen_omroeplogo__.html Onbegrijpelijk....
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Wat is vroeger?
Ik kon op RTL4 altijd zien als de reclame begon, dan verdween het logo uit beedld en 3 seconden later kwam de reclame. Ik kan me geen zenders zonder logo herinneren.

Antwoorden (2)

Dat is toch echt al een hele tijd gebruikelijk. Vroeger had elke omroep zijn eigen vaste uitzendavond en zag je voor en tussen de programma's een omroep(st)er die de programma's aankondigde. Afstandsbedieningen bestonden nog niet dus werd er veel minder tussen de netten gezapt. Tegenwoordig wisselen de omroepen elkaar op dezelfde zender in hoog tempo af en ik ga er van uit dat ze daarom altijd hun logo in beeld brengen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat heeft met het copyright van de omroep te maken. Toen de videorecorder (je weet wel, zo'n gigantisch groot afspeelapparaat om ouderwetse videobanden mee af te spelen of programma's mee op te nemen), zijn de logo's van de omroepen in beeld komen te staan.

Dit om illegaal kopiëren van tv-uitzendingen en/of films tegen te gaan en om de videotheken van destijds niet de mogelijkheid te bieden om deze illegaal te verhuren en/of te kopiëren.