In welke albums uit de serie lucky luke spelen de daltons een rol ?

Toegevoegd na 4 minuten:
en ik heb nog een vraag , wat was het eerste album waarin de daltons optraden ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (1)

De "Echte Daltons" spelen alleen in het album Vogelvrij ene rol.

"In het album Vogelvrij krijgen de broers Bob, Bill, Grat en Emmett Dalton het met Lucky Luke aan de stok. Deze zijn gebaseerd op de historische Daltons. Ze vormen in het album duidelijk een grotere bedreiging dan de later geïntroduceerde neven Dalton, en zijn ook een stuk serieuzer. Aan het eind van het verhaal komen ze allemaal om het leven in het plaatsje Coffeyville, dezelfde stad waar in werkelijkheid ook twee van de echte Daltons de dood vonden."

"René Goscinny, de scenarioschrijver van de latere Lucky Luke verhalen, vond het zo jammer dat de hij de gebroeders Dalton hierdoor niet meer kon laten optreden, dat hij voor het verhaal De neven Dalton Joe, Jack, William en Averell Dalton bedacht. Deze vier broers zijn neven van de oorspronkelijke Daltons, en lijken qua uiterlijk ook sprekend op hen. Het zijn deze Daltons die in de rest van de Lucky Luke verhalen optreden. Daarnaast kwamen ze ook af en toe voor in de Rataplan strips."

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Daltons_%28Lucky_Luke%29#Echte_Daltons