In welke volgorde moet ik Doctor Who kijken?

Ik heb dus de series vanaf 2005, met alle specials erbij. Maar alleen heb ik geen flauw idee hoe ik vanaf hoe moet gaan kijken. Zou iemand mij kunnen zeggen in welke volgorde de series vanaf 2005 gekeken zouden moeten worden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Televisie
3.8K
Erna55
8 jaar geleden
Via de gewone chronologische volgorde .

Het beste antwoord

Je kunt gewoon bij seizoen 1 van 2005 beginnen, met Christopher Eccleston.
De volledige lijst is te lang om hier te posten, maar op Wikipedia zie je de correcte volgorde: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Doctor_Who_serials#Ninth_Doctor
Je begint dus bij de 9de Doctor, het is over het algemeen een seizoen, dan een Christmas special, en dan een volgend seizoen.

Toegevoegd na 10 minuten:
- Series 1 (2005): 13 afleveringen
- Christmas Invasion
- Series 2 (2006): 13 afleveringen
- The Runaway Bride
- Series 3 (2007): 13 afleveringen
- Voyage of the Damned
- Series 4 (2008): 13 afleveringen
- The Next Doctor
- Planet of the Dead
- The Waters of Mars
- The End of Time
- Series 5 (2010): 13 afleveringen
- A Christmas Carol
- Series 6 (2011): 13 afleveringen
- The Doctor, the Widow and the Wardrobe
- Series 7 (2012): aflvering 1 t/m 5
- The Snowmen
- Series 7 (2013): aflevering 6 t/m 13
- The Day of the Doctor
- The Time of the Doctor
- Series 8 (2014): 12 afleveringen
- Last Christmas
- Series 9 (2015): 12 afleveringen
- (kerstspecial, titel nog niet bekend)

Toegevoegd na 13 minuten:
Als je het helemaal compleet wilt kijken heb je ook nog mini episodes, die zitten chronologisch weer tussen een aantal afleveringen/specials in. Hier zie je de lijst met de namen en waar ze tussen thuishoren: https://www.reddit.com/r/doctorwho/comments/10klcl/list_of_doctor_who_miniepisodes
Ritsuka
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt!