Hoe heet dat getekende sprookjes tv-programma?

Ik weet niet meer op welke zender het was/is. Ik heb echter in mijn hoofd dat het Nederland 3 was. Het was bijna tien jaar geleden op tv, en dacht dat het een paar jaar terug opnieuw werd uitgezonden.
Elke aflevering begon met een man en twee kinderen in een koets, en die man begon dan een verhaal (sprookje) te vertellen. Ik geloof dat Joost Prinsen de stem deed van die man.

Weet iemand hoe dit programma heet/heette?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Televisie
4.8K
Antoni
8 jaar geleden
Misschien kan je het (zelf) vinden op http://zoeken.beeldengeluid.nl/internet/index.aspx.

Het beste antwoord

Het zijn sprookjes en verhalen van Hans Christian Andeersen. Zie link van youtube

Toegevoegd na 3 minuten:
Het begint met de kinderen, echte kinderren, die hun spullen opruimen, aan tafel gaan zitten, en dan verandert alles in een tekening in een koets.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vermoedelijk bedoel je "Sprookjes van Klaas Vaak".
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel voor de reactie! Helaas is dat niet het programma naar wat ik op zoek was. Het was echt getekend, en niet met een zandkunstenaar.
Cryofiel
8 jaar geleden
Staat hij hier niet bij:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Joost_Prinsen