gebeurd tegenwoordig digitaal.iedere wit/grijs zwart tint in een film staat voor een bepaalde kleur,gaat nu dus zeer snel waar het vroeger beeldje voor beeldje ingekleurd werd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.blotto.nl/index.php/weblog/legend_films_neemt_lh_film_onder_handen/

hier is te lezen van de laurel en hardy films
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke 'zwart - wit tint' heeft zijn eigen eigenschappen die de kleur bepalen. De de lichtheid van de zwart/grijze kleur bepaald de kleur. Door middel van deze techniek, kun je een zwart - wit film inkleuren.