Hoe heette het tvprogr. waarbij mensen allerlei opdrachten moesten doen en zo sleutels bemachtigen?

Het was op nl. 1,2 of 3 op tv in de tijd van "de uitdaging" van Angela groothuizen. (volgens mij nog op dezelfde avond ook)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
4K

Antwoorden (3)

Fort Boyard

Toegevoegd na 52 seconden:
Het in het fort opgenomen programma is een spelshow welke zich afspeelt in het fort. Vanaf 1990 wordt dit spel uitgezonden op televisie in veel verschillende landen.

In enkele landen is het spel maar kort op televisie geweest: België, Nederland, Rusland, Slowakije, Israël en Verenigde Staten. In Nederland was dit onder de titel De Sleutels van Fort Boyard. Het werd uitgezonden door de AVRO. In België werd het uitgezonden op VT4. Nadat er bij het spel een aantal ernstige ongelukken waren gebeurd, en zelfs 1 met dodelijke afloop is het spel van de Nederlandse televisie verdwenen.[bron?] Daar komt nog bij dat het programma te duur was. Destijds in 1991 werd er al 3,5 ton betaald voor 1 aflevering
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pluske!
Fort Boyard was dat. Vond ik superspannend en speelde ik altijd met mijn zus na :-) ge-wel-dig!

Toegevoegd na 15 seconden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fort_Boyard

Toegevoegd na 2 minuten:
Met de zandloper en dat kleine manneke :-) Jeugdsentiment hoor, net als 'de uitdaging'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat programma heette Fort Boyard. Tegenwoordig is trouwens een soortgelijk programma op zondagavond op RTL 5. Genaamd The Phone en wordt gepresenteerd door Eddy Zoë.