Moeten de gasten bij Matthijs van Nieuwkerk (DWDD) ook betalen voor een promotie praatje?

Bijvoorbeeld Peter R. de Vries komt spreken over een nieuw geschreven boek. Ruim 1000.000 kijkers....
Voor niks gaat alleen de zon op toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Antwoorden (4)

Ze worden er juist voor betaald! Matthijs heeft gasten nodig en die worden betaalt of het nu een politicus is of iemand bekends die n boek heeft geschreven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ze hoeven niet te betalen.

Matthijs van Nieuwkerk kreeg in 2008 enkele malen kritiek op zijn wijze van presenteren. Bekende Nederlanders die in De Wereld Draait Door te gast waren geweest - zoals misdaadjournalist Peter R. de Vries en radiopresentator Frits Spits - lieten publiekelijk weten dat Van Nieuwkerk zich niet aan afspraken zou hebben gehouden en dat zij niet de kans hadden gekregen datgene te zeggen waarvoor zij waren gekomen. Van Nieuwkerk zelf gaf te kennen zich van geen kwaad bewust te zijn.

Zelf zegt hij:
"Ik wil niet zomaar een gesprekje voeren of iemand routineus een verhaaltje horen afraffelen over zijn nieuwe boek of partijprogramma. De bedoeling is om een levendig gesprek te krijgen en de gast te verleiden dingen te zeggen die hij normaal achterwege zou laten."

Ik denk niet dat gasten in een dergelijk programma betaald krijgen.

Dat is iets anders dan een amusementsprogramma als "gehaktdag", waarvan Prem Radhakishun gezegd heeft dat hij voor die ene keer bruto meer kreeg, dan een beginnende politieagent in een maand verdient. En die politieagent moet daarvoor minimaal 220 uren werken in de maand. En dat is de publieke omroep, de AVRO. Ik zit daar, ik hou mijn bek en in 35 minuten verdien ik meer in een nietszeggend programma wat niets betekent.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ze - de gasten dus - krijgen vast wel een goede onkostenvergoeding. Zoals de gehele overtocht vauit Aruba voor de familie van Joran van der Sloot bij Pauw en Witteman.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ik me nog herinneren ja van peter r! Die was flink kwaad toen.
Ik denk (om maar eens in moderatie-termen) te spreken, dat alléén Matthijs van Nieuwkerk hierop kan antwoorden. Maar...., om toch aan de GV-richtljnen te voldoen mijn antwoord: Ja, zij betalen hiervoor grof aan de VARA.......

Toegevoegd na 5 minuten:
Is het niet 'boven de tafel'........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze krijgen sowieso wel reiskosten e.d betaald.
De tafeldame of heer krijgt in elk geval wel veel geld!