reclame op TV

Waarom wordt het plezier in het kijken van TV elke 15 minuten bijna,onderbroken door reclame.Ik wordt er een beetje knetter van.Dit is dan toch uidagen naar het downloaden van films of films huren?
Gisteren zaten we Mission Impossible te kijken,en elke keer weer die rotreclame met huisvrouwtje enzenz

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alsof de reclame nog niet erg genoeg wordden de blokken ook nog aangevuld met 10-tallen promo's voor baggerprogramma's die je 'niet mag missen' !

Het beste antwoord

Dat is heel simpel, zonder de reclame hebben de verschillende omroepen/zenders geen geld om programma’s te maken. Er zit hierbij wel enig verschil tussen de commerciële en de publieke omroepen maar bij allebei komt het grootste deel van het geld voort uit de verkoop van reclamezendtijd!

Voor jou en mij: Afzien dus.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Omdat het de beste manier is om de mensen te bereiken.
En of je wilt of niet ,je pakt toch altijd een stukje reclame mee,omdat je de rest van de film niet wilt missen.
Daar hebben ze bewust voor gekozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is de manier voor de commerciële zenders om geld te verdienen. En tja, ze doen veel voor hun geld, want als je bijvoorbeeld tijdens de film waar veel mensen naar kijken zo'n banner boven in beeld mag plaatsen, dan weet je zeker dat al die zoveel miljoenen kijkers jou reclame zien. En daar moet natuurlijk dik voor betaald worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand moet het allemaal betalen.

Men zal altijd op zoek blijven naar een zo gunstig mogelijke mix tussen reclame en programma. Men zal zo veel mogelijk reclame willen uitzenden als men mee weg komt zonder dat er te veel kijkers wegzappen.

Zolang jij blijft kijken, is iedereen tevreden.
14 jaar geleden
hoi,

de programma`s hebben geld nodig.. dus doen ze het zo..
de bedrijven die dat doen moeten dus geld aan hun betalen daar verdienen de programma`s weer mee..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat teevee kijken anders veel en veel duurder zou worden. Zo duur, dat er vermoedelijk verhipte weinig meer te zien zou zijn. De reclame-inkomsten zijn enorm, en hoewel er ook absurde salarissen van worden betaald, worden er ook mooie (en hele slechte trouwens) programma's van gemaakt.

Ik ben ook geen fan van reclame en zie een goede film liever op (legaal gekochte) DVD. Als je een beetje geduld hebt en niet alles bioscoop-vers hoeft te zien (maar iets minder lang dan voor het op teevee is), kun je de mooiste films voor een prikkie op de kop tikken. Bovendien kun je ook altijd nog zappen of even een kopje koffie zetten of een plasje plegen of een pyjama aantrekken tijdens de reclame ; het heeft niet alleen maar nadelen.

Kijken naar de commerciële zenders, die AL hun inkomsten uit reclame moeten hebben en niet zoals de publieke omroep subsidie krijgen uit de belastingpot, betekent inderdaad wel HEEL erg veel reclame kijken. Kost niks, maar je moet er wel wat voor over hebben dus. Aan jou de keus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankzij de reclame is TV-kijken bijna gratis. Wat wil je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger werd er kijkgeld geheven van iedereen die een tv in huis had. Dit wilden de mensen niet meer. Daarom heb je nu om de 15 minuten reclame.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is de manier om inkomsten te generaliseren. Anders zou tv-kijken onbetaalbaar worden.

De reclames tussendoor vind ik trouwens nog tot daaraan toe, waar ik echt een pestpokke hekel aan heb is de reclame voor een ander tv-programma dat ze tijdens de film boven in beeld vertonen. Een keer heb ik zelfs zo'n ding dwars over beeld zien lopen, weliswaar transparant, maar dan nog. Daar kan ik me echt mateloos aan irriteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zap gelijk of ga koffiezetten of plassen of ebven mail kijken
en kijk bewust niet naar de poppetjes en andere poppenkast die in beeld verschijnen Lekker puh!
Dom gedoe, geef mij maar een omroepbijdrage..

Toegevoegd na 3 minuten:
Of gewoon de opgenomen versie van de film bekijken.
Er komen na een paar jaar toch weer dezelfde films voorbij.