Wat staat er zoal in de contracten van deelnemers aan Idols en X-factor?

Waar tekenen ze voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

De contracten zijn ontzettend zwaar en zijn volledig in het voordeel van de tv-zender .
Ben ooit tot in de finale geraakt (België)
Het contract wordt steeds zwaarder naarmate je verder geraakt ..
De eerste 12 maanden na de laatste uitzending mag je niks commercieel doen , dit wil zeggen : niet optreden met je band , niet met andere tv-programma's meedoen , geen nummers uitbrengen enz...
Zij mogen ook alles doen met jou opnames , zelfs al wordt het in het belachelijke getrokken...
Het is een contract dat de hele zender beschermt in alle mogelijke gevallen...
Denk steeds na voor je tekent , je mag zelfs pas auditie doen na het tekenen van dat document....
Kortom ben je goed bezig met muziek blijf dan zeker weg , de kans dat je wint en er voordeliger uitkomt is zo klein.
Zelfs al win je , dan nog moet je bijna alles afgeven en dagelijks alles gratis doen ter promotie van jezelf....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet ni of er nog filmpjes van zijn , kan wel zijn maar dat is nu al meer dan 7 jaar geleden , was in 2003..
Heb zelf nog wel video's maar die staan nog op van die oude banden
ps waarschijnlijk zijn de contracten nog strenger geworden
greetz

Andere antwoorden (1)

Ik heb ergens gelezen dat ze een contract krijgen waarin staat dat ze geen nummer mogen uitbrengen zonder toestemming van de jury.

En dan bedoel ik de mensen die in de live shows staan.