Wat voor opleiding moet je doen als je later bv. reclames op tv wil maken of trailers voor films wil bedenken?

Deze vraag is al eerder gesteld maar dan alleen over de reclames.

Denk bijvoorbeeld aan de datingsite Pepper reclame of de twee reclames van Menzis (Mens, wat ben je mooi als je..)

Het lijkt me heel leuk om voor een bedrijf te werken en daar zulke reclames voor te mogen bedenken en in elkaar mogen te zetten. Wat voor opleiding zou hier dan bij horen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie
2.5K

Antwoorden (2)

Start eens bij de Media Academie in Amsterdam.
Hier kun je editor worden om trailers te monteren, of commercials.
Het bedenken ervan is een creatieve bezigheid die misschien ook interessant is maar vaak niet te combineren valt. Een commercial maken is tenslotte teamwork met ieder z'n eigen discipline.

http://www.ma-web.nl/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Reclameontwerper vind je onder meer de volgende informatie:

"Opleidingen tot reclameontwerper

Om aan de slag te kunnen als Reclameontwerper kan het beste de HBO opleiding Grafische Vormgeving gevolgd worden. Sowieso kan de Reclameontwerper de benodigde kennis en vaardigheden het beste opdoen bij een opleiding grafisch vormgeven.".

Op die website vind je nog veel meer informatie over het beroep van reclameontwerper.
Antoni