Hoe kunnen ze weten wie er het meest verdacht gaat worden door het publiek bij Wie is de Mol?

Het is wel vaker voorgekomen, maar bijvoorbeeld in het vorige seizoen, met Susan, Sofie en Freek in de finale. 'Susan, jij bent niet de winnaar, Sofie, jij bent niet de verliezer en Freek, jij bent niet de mol.'
Sofie en Susan werden het meest verdacht door Nederland, Freek nauwelijks(op de site enzo). En dan wordt hier dus 'Freek is niet de mol' gezegd, zodat het nog spannend blijft, omdat iedereen hem toch al niet verdacht. Dit is ook bij andere seizoenen geweest, dan zeiden ze tegen Soundos dat ze de verliezer was, maarja niemand verdacht haar toch, iedereen zat op Art en Patrick. Zo bleef het weer een verrassing.
Hoe weten de programmamakers dat toch? Ik bedoel, het was van tevoren opgenomen.... of is het toeval.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Televisie
Amadea
9 jaar geleden
Volgens mij is het een grote voor de gek houderij. Ze maken je van alles wijs, maar buiten de camera-opnames om weet iedereen hoe het zit.

Het beste antwoord

Dat is heel simpel

Dat komt door het suggestieve beeldmateriaal wat vertoond word

In dit geval worden de opname beelden zo gemanipuleerd dat ze alleen de dingen laten zien die bepaalde deelnemers fout doen
En de dingen die de mol doet worden niet uitgezonden (behalve bij de laatste aflevering )

Daardoor word jouw mening beïnvloed door wat je wel ziet

En wat je niet ziet !

Net als bij een goochelaar

Als je links kijk zie je niet wat er rechts gebeurd !

En daardoor is dus te voorspellen wat het publiek denkt

En daardoor gaat bijna altijd degene,waar jij en ik
ook van denkt dat is de mol die gaat er uit

Want als de afleveringen gemonteerd worden voor uitzending weten ze al wie er uit gaat !