2 tv's op de zelfde zender en het geluid loopt niet synchroom,hoe kan dat???

Wij hebben zowel in de keuken als in de huiskamer een TV,soms staan ze op de zelfde zender en dan hoor je bij de ene TV het geluid later als op de andere.Hoe kan dat????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hebben net hetzelfde hierthuis! :)

Het beste antwoord

Kabel analoog, kabel digitaal, KPN digitenne, ze komen alle drie via een andere weg bij jou thuis.

Op die verschillende wegen wordt het signaal een verschillend aantal malen van analoog naar digitaal en omgekeerd omgezet, ook digitaal naar digitaal.

Elke omzetting kost tijd.

Afhankelijk van het aantal omzettingen zal het dus korter of langer duren.

In het algemeen is de analoge kabel het snelst, maar in het kopstation van de kabel gebeurt ook al een omzetting van digitaal naar analoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een kopstation?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kopstation is een soort van transformator huisje waar de apparatuur staat waarmee de kabelmaatschappij een buurt of zelfs een hele plaats van signaal voorziet. De signalen van alle zenders komen daar (meestal) digitaal binnen en worden dan over de kabel verdeeld. Hier wordt dus ook bepaald welke zender op welk kanaal wordt doorgegeven: dat is in iedere plaats weer verschillend en afhankelijk van wat een gemeente aan kabelaanbod wenst. De lokale en regionale omroep van Maastricht zit niet op de kabel van Amsterdam om maar een voorbeeld te noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je duidelijke uiteenzetting.

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk staat een van tweeen op een digitaal kastje aangesloten, digitaal loopt altijd iets achter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het digitale tv is en de ander kabel of beide digitaal dan kan het zijn dat ze niet op het zelfde moment signaal binnen krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je op de ene tv digitale tv zoals UPC of Ziggo? Was heel grappig, tijdens een wedstrijd van het Nederlands eftal juichen de buren een seconde eerder. Die hebben geen digitale tv!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeft niet meteen met analoog digitaal te maken hebben ook natuurlijk wel maar de ene tv doet er langer over da de andere om het o te zetten.. Zijn de kabels wel even lang?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kabellengte is natuurlijk niet van belang, het signaal in een kabel wordt hooguit microseconden vertraagd, dat is niet voor een mens waarneembaar. Analoge TVs zullen allemaal precies gelijk beeld geven van het aangeboden signaal. Bij eenzelfde digitaal signaal op 2 toestellen kan inderdaad per toestel de omzetting van digitaal signaal naar beeld wel tot ongeveer een seconde verschillen, daar heb je dus gelijk in.