Als mensen onverwachts op tv komen, bijvoorbeeld bij All You Need is love of de Staatsloterijshow, mogen ze dan zelf kiezen of het uitgezonden wordt?

9 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Er is wel te vinden dat de namen van prijswinnaars slechts met hun uitdrukkelijke toestemming aan een derde of derden bekend mogen worden gemaakt. Maar over televisieopnames staat niets vermeld.

Wel staat te lezen op http://www.goeievraag.nl/maatschappij/wetgeving/vraag/481556/televisieprogramma-portretrecht-negeren dat programma’s van omroepen geen enkel recht hebben om beelden waarin de gefilmde niet toestemt (gezichten) toch uit te zenden. Dat impliceert dat er inderdaad aan de gefilmden gevraagd moet worden of de beelden mogen worden uitgezonden, en dat zij het recht hebben om daar nee op te zeggen.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Openbaar mag er telkens gefilmd worden , als je naar een tv programma gaat is de kans dat je op tv komt zeer groot .