Ja, bijv. bij films met veel geweld erin. Die zijn voor '16 plus' en ze mogen niet voor 22.00 worden uitgezonden. Als de omroep een groter publiek wil trekken door 'm om 20.30 uur uit te zenden, kan men het ergste geweld eruit knippen en 'm zo voor 12 plus geschikt maken. In de aftiteling gaat ook wel eens de schaar.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Geloofde er niks van, maar het is echt waar met het logische gevolg dat de kijkers gaan klagen: http://www.totaaltv.nl/nieuws/12086/RTL_5_amputeert_film_127_Hours.html Wat een slechte actie zeg...

Andere antwoorden (1)

Ja nog los van het feit of erin geknipt wordt of niet(zoals exellent uitgelegd door computoon), feature films worden doorgaans geschoten op 24fps, onze PAL standaard is nog steeds 25fps of 50i, en tijdens die conversie naar onze PAL standaard wordt de film ongeveer 4% korter(of is eerder afgelopen, het is maar hoe je het bekijkt....)